۲۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵

توفان بهاره هزاران نفر را در خاموشی فرو برد/ وضعیت هشدار در 6 ایالت آمریکا

توفان بهاره هزاران نفر را در خاموشی فرو برد/ وضعیت هشدار در 6 ایالت آمریکا

وقوع یک توفان سهمگین بهاری در آمریکا سبب وزش گردبادهای سهمگین در این کشور شده و با برجای گذاشتن سه کشته، برق هزاران خانه را قطع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شدت وزش گردبادهای ایجاد شده در نتیجه این توفان به حدی است که سبب کنده شدن سقف برخی ساختمان ها در ایالت میسوری شده است.

علاوه بر آن این توفان، سبب بارش برف و یخبندان در "میدوست" آمریکا شده است.

این توفان در شش ایالت آمریکا شامل میسوری، جورجیا، لوئیزیانا، آرکانزاس، آلاباما و می‌سی‌سی‌پی، سبب به راه افتادن 12 گردباد شده که در نتیجه این گردبادها برخی ساختمان ها تخریب شده و برق منازل هزاران نفر از مردم آمریکا نیز قطع شده است.

مرکز هواشناسی ملی آمریکا وقوع 12 گردباد در این شش ایالت را تایید کرد و در مورد تخریب ساختمان ها و قطع درختان هشدار داده است.

بر اساس اعلام مقامات وضعیتهای اضطراری آمریکا، یک نفر از سه کشته این توفان، در گردبادی که در می‌سی‌سی‌پی رخ داده بود جان خود را از دست داده است.

این توفان دو کشته دیگر نیر در نبراسکا و میسوری به جا گذاشته است .در همین رابطه اداره هواشناسی آمریکا از امکان وقوع توفان دیگر در شمال آمریکا خبر داده و اعلام کرده که این توفان جدید امروز شنبه مناطق مرکزی شمال آمریکا را درمی نوردد.

 

 

کد خبر 2031538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha