۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۲۳

رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/

پاپی و زیدوند یک قدم تا مدال طلا/ پایان کار باباجان زاده و حاجی‌پور

پاپی و زیدوند یک قدم تا مدال طلا/ پایان کار باباجان زاده و حاجی‌پور

در پایان مرحله مقدماتی روز نخست رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا که از عصر پنجشنبه در ورزشگاه ایندیرا گاندی دهلی نو پایتخت هند آغاز شده است، عبدالمحمد پاپی و مهدی زیدوند به دیدار پایانی وزن‌های 60 و 66 کیلوگرم راه یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی و بنا به اعلام حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی، در وزن 60 کیلوگرم عبدالمحمد پاپی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم بر حریفی از چین تاپیه غلبه کرد و با پیروزی در مرحله نیمه نهایی مقابل کشتی گیر قرقیزستانی راهی دیدار فینال شد تا مسابقه پایانی را با حریف ازبکستانی برگزار کند.

در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند نیز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل آرسن آیل چی‌یف از قرقیزستان پیروز شد و با برتری مقابل شیمیزو هیرویوکی از ژاپن فینالیست شد. زیدوند برای کسب مدال طلا به مصاف کشتی‌گیری از کره جنوبی می رود.

در وزن 55 کیلوگرم محسن حاجی پور مقابل کانی‌بک ژولچوبکوف قرقیزستان شکست خورد و در وزن 120 کیلوگرم بشیرباباجان زاده پس از پیروزی مقابل حریفی از هند در دور دوم با ناداوری بسیار آشکار مغلوب حریف تاجیکستانی خود شد. این دو نماینده ایران با توجه به شکست حریفان خود به ترتیب مقابل کشتی‌گیرانی از ژاپن و کره جنوبی از دور مسابقات کنار رفتند.

- نتایج کامل مبارزات نمایندگان ایران به شرح زیر است:

وزن 60 کیلوگرم:  عبدالمحمد پاپی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در دو وقت پیاپی و با حساب 3 بر صفر و 8 بر صفر حريفی از چين تايپه را شكست داد.
وی در دور دوم نماينده قرقيزستان را در دو وقت و با نتيجه يك بر صفر و 5 بر صفر مغلوب كرد و راهی فينال شد.

وزن 66 كيلوگرم: زيدوند كه دور اول را استراحت كرده بود در دوره های دوم و سوم به ترتيب كشتی گيرانی از قرقيزستان و ژاپن را شكست داد و راهي فينال اين وزن شد.

زيدوند در برابر نماينده قرقيز در دو وقت و با حساب يك بر يك و يك بر صفر به پيروزی رسيد و نماينده ژاپن را نيز در دو وقت و با نتيجه 4 بر صفر و يك بر صفر شکست داد تا به فينال راه يابد.
 
وزن 55 كيلوگرم : محسن حاجی پور، در دور اول در دو وقت و با نتايج صفر بر 2 و صفر بر 7 به نماينده قرقيز باخت و با شكست اين كشتی گير مقابل نماينده ژاپن از دور رقابتها کنار رفت.

وزن 120 كيلوگرم : بشير باباجان زاده، دارنده مدال برنز سال 2011 جهان، در دور نخست نماينده هند را در دو وقت پی در پی و با حساب 2 بر يك و يك بر صفر شكست داد، اما در دور دوم در سه وقت و با حساب يك بر صفر ، يك بر يك و صفر بر يك كشتی را با ناداوری به نماينده تاجيكستان واگذار كرد تا با شكست وی در برابر نماينده كره جنوبی از دور مسابقات کنار برود.

مسابقات کشتی فرنگی فردا جمعه پایان می یابد و از روز شنبه رقابتهای کشتی آزاد آغاز خواهد شد.

در این رقابتها کشتی گیرانی از 21 کشور از جمله ایران، کره جنوبی، ژاپن، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان و مغولستان شرکت کرده‌اند که در میان آنان دارندگان مدال های المپیک و جهانی نیز دیده می شوند.

کد خبر 2035440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha