۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱

وزیری در گفتگو با مهر:

منتظر دومین طلای کشتی گیر قمی در مسابقات قهرمانی آسیا هستیم

منتظر دومین طلای کشتی گیر قمی در مسابقات قهرمانی آسیا هستیم

قم- خبرگزاری مهر: نایب رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: جامعه ورزش به خصوص خانواده کشتی قم بی صبرانه منتظر دومین مدال طلای کشتی گیر قمی در مسابقات قهرمانی آسیا هستند.

محسن وزیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا از امروز، اظهار داشت: این هجدهمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا است که با شرکت فرنگی کاران مطرح قاره کهن در شهر دهلی نو پایتخت هندوستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: کشتی فرنگی در کشورهای شرق آسیا رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشته است و امروز می بینیم که فرنگی کارانی از کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن در صف مدعیان کسب مدال های طلا، نقره و برنز مسابقات قهرمانی آسیا در رقابت با کشورمان و کشورهایی نظیر قزاقستان هستند.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان یکی از پرافتخارترین تیم های حال حاضر تاریخ 17 دوره ای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا است که بعد از کره جنوبی از این نظر در جایگاه دوم قرار دارد و قصد دارد همچون دوره گذشته قهرمان شود.

وی یاد آور شد: در دوره های قبل برگزار شده رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان موفق به کسب هشت عنوان قهرمانی، پنج نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی بخش تیمی پیکارهای قهرمانی قاره کهن شده است.

وزیری ابراز داشت: همچون دوره قبل که تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با درخشش نفرات آماده خود نظیر هادی علیزاده پورنیا توانست در خاک کره جنوبی یعنی در شهر گومی این کشور جام قهرمانی را از میزبان ربوده و به مقام قهرمانی آسیا دست یابد، مطمئنا در این دوره نیز به دست آوردن این عنوان دور از دسترس نیست.

وی بیان کرد: در دوره قبلی این رقابت ها کشتی گیر قمی موفق به کسب مقام قهرمانی و نشان طلا شد تا این موفقیت آغاز راه این فرنگی کار توانا برای کسب افتخار در دیگر میادین معتبر برون مرزی کشتی فرنگی باشد و امروز مردم قم همگی چشم انتظار درخشش این کشتی گیر ارزنده در مسابقات هجدهمین دوره قهرمانی آُسیا باشند.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم اظهار داشت: هادی علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم جزو چهار کشتی گیری است که در روز دوم پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به مصاف حریفان می رود به همین خاطر وزن کشتی این کشتی گیر عصر امروز پنجشنبه بیست و نهم فروردین ماه در دهلی نو هندوستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه روادید ملی پوشان کشتی فرنگی کشورمان برای سفر به هندوستان میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به موقع صادر نشد و تیم ملی با مشکلات فراوان خود را به کشور برگزاری ان رقابت ها رسانده است و امیدواریم که تاثیر منفی در عملکرد تیم ملی نداشته باشد.

کد خبر 2035097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha