۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

«هایدگر و استعلا» منتشر شد/ شرحی بر تفسیر هایدگر از کانت

«هایدگر و استعلا» منتشر شد/ شرحی بر تفسیر هایدگر از کانت

«هایدگر و استعلا» شرحی بر تفسیر هایدگر از کانت، تألیف بیژن عبدالکریمی به همت انتشارات ققنوس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این پژوهش یک هدف اصلی و چند مقصود فرعی را دنبال می کند هدف اصلی آن عبارت است از پژوهشی فلسفی در باب استعلا و طرح امکان ذاتی آن؛ یعنی پاسخ به این پرسش که اساسا استعلا امکان پذیر است یا نه.

طرح مسأله استعلا در واقع تلاش برای رسیدن به فهم جدیدی از هستی، آدمی، ادراک، نسبت آدمی با عالم و معنا و مفهوم حقیقت است؛ فهمی متمایز از نحوه تلقی و درکی که در سنت مابعدالطبیعه دیده می شود.

از آنجا که در زمان ما ـ اگر نگوئیم در سرتاسر تاریخ تفکر غرب ـ هیچ متفکری به اندازه هایدگر مسأله استعلا را به نحو بنیادین و ریشه ای مطرح نساخته است، این پژوهش در باب استعلا و امکان ذاتی آن در چارچوب تفکر هایدگر صورت گرفته است.

این هدف خود براساس این رأی راسخ نگارنده شکل گرفته است که اس اساس و جوهر تفکر هایدگر چیزی نیست مگر اثبات امکان ذاتی استعلا به این معنا که نه فقط استعلا امکان پذیر است بلکه نحوه هستی آدمی و حقیقت ذاتی وی عین همین استعلاست.

کتاب بعد از مقدمه مفصل نویسنده و وارد شدن به مباحثی مانند طرح اصلی هایدگر: اثبات امکان ذاتی استعلا  و شاخصه های اصلی تفسیر هایدگر از نقد عقل محض در حول محور استعلا و تفسیر هایدگر از نقد عقل محض در حول محور استعلا در چهار فصل به بررسی این موضوع می پردازد.

کلیات، تفسیر هایدگر از حسیات استعلایی، تفسیر هایدگر از منطق استعلایی و وحدت ماهوی شهود محض و تفکر محض عناوین فصول چهارگانه هستند.

«هایدگر و استعلا» شرحی بر تفسیر هایدگر از کانت، تألیف بیژن عبدالکریمی به همت انتشارات ققنوس به شمارگان 1100 نسخه و به بهای 25000 تومان منتشر شد.

کد خبر 2042302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha