۱ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۴۴

مقام علمی آیت الله سیدحسن مصطفوی تجلیل می شود

مقام علمی آیت الله سیدحسن مصطفوی تجلیل می شود

در پنجمین گردهمایی اساتید علوم عقلی مجمع عالی حکمت اسلامی که چهارشنبه 8 خرداد برگزار می شود، از مقام علمی حکیم متأله آیت الله سیدحسن مصطفوی تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین گردهمایی سالانه اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و پنجمین گردهمایی اساتید علوم عقلی، چهارشنبه 8 خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود.

در پنجمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که پیش درآمد نکوداشت مقام علمی مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی(ره) (همایش ملی حکیم طهران) خواهد بود، از مقام علمی حکیم متأله آیت الله سیدحسن مصطفوی تجلیل به عمل خواهد آمد.

آیت الله سيدحسن سعادت مصطفوی فرزند مرحوم آیت الله سیدمحمد سعادت مصطفوی در سال 1315 در شهر قائن متولد شد. وی از 12 سالگی فراگیری علوم دینی را آغاز نمود و در سن 29 سالگی به ملکه اجتهاد دست یافت و به دریافت اجازه اجتهاد از اساتیدش نائل آمد. وی از محضر اساتید بزرگواری همچون پدر بزرگوارش (در تمام دروس سطح و یک دوره خارج فقه و اصول و نيز یک دوره کامل حکمت مشاء)، آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی (یک دوره چهار ساله فقه خارج)، آیت الله محمدحسین ثقفی تهرانی (یک دوره پنج ساله خارج کفایة الاصول)، استاد محمدعلی حکیم تشکر شیرازی (يک دوره عرفان نظری و ذوقی) و آیت الله سیدابوالحسن رفیعی قزوینی (یک دوره پنج ساله حکمت متعالیه و اسفار به طور کامل) بهره وافری برد.

وی امروزه در مجامع علمی به عنوان يک حکيم سينوی شناخته می‌شود و تسلط فراوانی بر انديشه‌های ابن‌سينا دارد. کلاس‌های درس ايشان همواره مشتاقان فلسفه و حکمت اسلامی از داخل و خارج از دانشگاه را به خود جذب کرده است. وی علاوه بر تدريس حکمت در دانشگاه امام صادق(ع) و برخی مراکز دانشگاهی ديگر، در حوزه‌های علميه قم (مدرسه علميه دار الشفاء) و تهران (مدرسه علميه مروی) نيز به تدريس اشتغال دارند. راهنمایی رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد و نيز تأليف آثار حکمی و فلسفی از ديگر فعاليت‌های وی می‌باشد. مجموعه آثار ايشان هم‌اکنون توسط معاونت پژوهشی دانشگاه در دست تدوين و انتشار می‌باشد.

وی که از سال 1363 عضو هيئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بوده‌اند، به مدت 9 سال ریاست دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد اين دانشگاه و به مدت 4 سال ریاست دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را بر عهده داشته‌اند و اکنون نيز ریاست گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) را عهده‌دار می‌باشند. مؤسسه بيت الحکمة با هدايت و سرپرستی ايشان به عنوان يک مؤسسه برای ترويج مکتب قرآن و اهل‌ بيت(ع) شکل گرفته و در حال فعاليت است.

وی سال‌هاست که در مسجد جامع نياوران به اقامه جماعت مشغول می‌باشند و علاوه بر پرداختن به اشتغالات علمی، وظايف تبليغی و اجتماعی خويش را فراموش نکرده‌اند و مردم محله قديم نياوران از وی به عنوان روحانی تأثيرگذار و ارزشمند بهره‌های فراوان می‌برند.

کد خبر 2060272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha