۱۱ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۵۳

وظایف رئیس جمهور آینده برای کاهش تلفات رانندگی/ رانت دولتی خودروسازان باید قطع شود

وظایف رئیس جمهور آینده برای کاهش تلفات رانندگی/ رانت دولتی خودروسازان باید قطع شود

رئیس پلیس سابق راهور تهران با بیان اینکه تا کی باید مردم به دلیل استفاده خودروسازان از رانت دولتی تاوان پس بدهند گفت: رئیس جمهور آینده باید برای یک بار مردم را از بلای خانمان سوز خودروهای ناایمن رها کند و رانت دولتی خودروسازان را قطع یا به 50 درصد کاهش دهد.

سرهنگ سید هادی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتظاراتی که می شود از رئیس جمهور آینده برای ایمنی خودروها داشت اظهار داشت: آنچه که باعث رشد ایمنی خودرو می شود برداشتن رانتی است که دولت به واسطه تعرفه گمرکی ومالیاتی به خودروسازان داده است و امکان رقابت را از آنها گرفته است. برای سالهای متمادی به دلیل وجود تقاضا شاهد تولید بی کیفیت خودروها بودیم. برخی از خودروهای داخلی به دلیل اینکه دارای بازار هستند نمی توانند انتظار چشم گیری در مورد ایمنی آنها داشته باشیم.

وی ادامه داد از رئیس جمهور آینده انتظار داریم که این رانت را از خودروسازان بگیرد یا حداقل آن را 50 درصد کاهش دهد تا امکان رقابت در بازار خودرو به وجود آید. خودروسازان اگر در آن شرایط نتوانستند خودرویشان را بفروشند تلاش می کنند با ارتقاء ایمنی با بازار سازگار شوند. نه اینکه بروند پشت سر مسئولان پنهان شوند و خودروها را با کیفیت پایین تولید و بفروشند.

به گفته رئیس پلیس سابق راهور تهران تنها راه ارتقا ایمنی در حال حاضر کاهش حمایت ها از سوی دولت است تا خودروسازان به خودشان بیایند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حوادث و ناهنجاری های ترافیکی کشور چندین برابر میانگین دنیا است، تصریح کرد: اگر خودروی ایمن و با کیفیت در کشور تولید شود شاهد کشته شدن نزدیک به 20 هزار نفر در سال نخواهیم بود. تلفاتی که در تصادف خودروهای ایمن تنها به خسارت منجر می شود اما در خودروهای تولید داخل منجر به فوت و جرح می شود.

 هاشمی تصریح کرد: مردم تا کی باید توان حمایت و رانت خودروسازان را پرداخت کنند. تاوان مردم کشته شدن، نقص عضو، پاشیدن شدن خانواده ها و خسارت است و بسیاری از آنها به علت این تصادفات تحت پوشش کمیته امداد بهزیستی قرار گرفتند. این خدمت نیست و ظلم به مردم است. این موضوع به قربانگاه بردن مردم است و بهتر است رئیس جمهور آینده فکری به حال این موضوع کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده می تواند برای یک بار مردم را از این بلای خانمان سوز رها کند افزود: تا کی باید شاهد عزادار شدن خانواده های ایرانی باشیم. چقدر باید هزینه پرداخت شود تا خودروسازان به خودشان آیند البته تجربه ثابت کرده است که آنها هیچگاه به خودشان نمی آیند.

کد خبر 2065574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha