۱۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

«دختر نارنج و ترنج» به کتابفروشی‌ها آمد

«دختر نارنج و ترنج» به کتابفروشی‌ها آمد

کتاب «دختر نارنج و ترنج» در قالب یکی از کتاب‌های مجموعه «قصه‌ای نو از افسانه» نوشته محمدرضا یوسفی توسط انتشارات پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب یکی از عناوین مجموعه کتاب‌های «قصه‌ای نو از افسانه» است که محمدرضا یوسفی آن‌ها را می‌نویسد و تصویرگری‌شان توسط سارا خرامان انجام می‌شود. مجموعه «قصه‌ای نو، از افسانه» نگاهی تازه و دوباره به قصه‌هایی است که کودکان، بارها آن‌ها را شنیده‌اند. اما محمدرضا یوسفی این قصه‌ها را با ماجراهایی تازه و شگفت‌انگیز بازنویسی کرده است.

منبع اصلی بازنویسی این کتاب، جلد اول مجموعه «قصه‌های ایرانی» نوشته انجوی شیرازی است.

پیش از این کتاب‌های «خاله سوسکه»، «نوروز می‌آید»، «گل خندان»، «پری غرغرو»، «ماه پیشونی»، «سنگ صبور»، «نمکی»، «راز سیب سرخ» و «بز زنگوله‌پا» در قالب مجموعه «قصه‌ای نو از افسانه» منتشر شده‌اند.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

تا غروب، همین‌طور پیرزن بود که آمد و توی قصر رفت و ملکه را دید و ملکه به حرف تکراری او گوش داد و تحفه‌ای گرفت و رفت، هرچه شب نزدیک می‌شد تب و لرز دو غلام بیشتر می‌شد، چون می‌دانستند ملکه همان‌طور که می‌بخشید، پس هم می‌گرفت و اگر پیرزن واقعی به قصر نمی‌آمد دوباره آن‌ دوتا، غلام و برده می‌شدند و هیچی به هیچی. غلام اول گریه‌اش گرفت، غلام دوم داشت به بخت و سرنوشت خودش بد و بیراه می‌گفت که یکدفعه چشمش به آن پیرزن افتاد و گفت: «آمد! به زمین و آسمان و باد و باران قسم خودش است!»

هر دو به پیرزن خیره شدند. خودش بود. او مشک سوراخش را زیر بغل زده، نرم نرم می‌آمد. به دربان قصر سلام داد. به همه عمرش اولین روز بود که دربان جلو کسی را نمی‌گرفت و هرکس دلش می‌خواست توی قصر می‌رفت و بیرون می‌آمد. دو غلام جلو رفتند. از اسب پایین آمدند. به پیرزن تعظیم کردند و گفتند: «سلام ننه پیرزن! به قصر سلطان عالم خوش آمدید، ولی چرا این قدر دیر آمدید؟»

پیرزن به دو غلام چشم دوخت. آن‌ها را شناخت و گفت: « به خدای بهشت و جهنم قسم نمی‌خواستم بیایم، ولی دلم سوخت و با خودم گفتم، حالا شاهزاده ملکا ناجوانمردی کرد و مشک مرا سوراخ کرد، ولی من بد نباشم. از آن روز به جان جوان هر دوی شما دیگر مشکی ندارم تا توی شهر بگردم و آب بفروشم، ولی خب خدا را خوش نمی‌آید، شنیدم ملکا درد بی‌درمان گرفته، گفتم بیایم، شاید موی سفید من چاره درد او باشد و فرجی شود.»

غلام‌ها گفتند: «حتما می‌شود. ملک و ملکه منتظر شما هستند! وزیران، مشاوران، اشراف و اعیان چشم‌انتظار شما هستند!»

پیرزن جا خورد و گفت: «منتظر من؟ مگر من کی هستم؟»...

این کتاب با 64 صفحه مصور، شمارگان 2 هزار و 500 نسخه و قیمت 4 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2069714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha