۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷

رفاهی:

37 درصد کل انرژی کشور در بخش ساختمان مصرف می شود

37 درصد کل انرژی کشور در بخش ساختمان مصرف می شود

علی آبادکتول - خبرگزاری مهر: رئیس اداره تعمیرات و نگهداری دانشگاه آزاد علی آبادکتول گفت: آمار منتشر شده نشان می دهد مصرف انرژی در بخش ساختمان حدود 37 درصد کل انرژی مصرفی کشور بوده که با رشد متوسط حدود هفت درصد در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رفاهی صبح شنبه در جلسه " مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی در سازمان " با بیان این مطلب که مصرف انرژی در ساختمان های ایران 2.6 برابر کشورهای پیشرفته و معادل 310 کیلووات ساعت بر مترمربع در سال برآورد  شده است، این مقدار را در کشورهای پیشرفته معادل 120 کیلووات ساعت بر متر مربع اعلام کرد.
 
وی بیان داشت: در شرایطی که کاهش هزینه و بهینه سازی مصرف انرژی یک اصل برای سازمانها و ارگان های دولتی و غیردولتی است، بقاء و پایداری سازمان منوط به کمینه کردن هزینه ها و مدیریت انرژی است که بدین منظور مطالعه و برنامه ریزی علمی مجموعه کاری به منظور بهبود و بهینه سازی عملکرد تک تک تجهیزات آن مجموعه اجتناب ناپذیر خواهد بود.
 
وی در ادامه مبانی مدیریت انرژی در یک سازمان ، اصول کلی مدیریت انرژی، اصلاح الگوی مصرف ، پارامترهای موثر در صرفه جویی مصرف انرژی و مبانی صرفه جویی انرژی الکتریکی در سیستم های روشنایی را بعنوان عناوین و سرفصل های این دوره آموزشی 16 ساعته برشمرد و خاطر نشان کرد : کلیه کارکنان سازمان شرایط شرکت در این دوره آموزشی را خواهند داشت.
 
رفاهی استفاده بهینه از انرژی با کمترین مقدار هزینه و بازدهی بالا و ترویج فرهنگ صرفه جویی و چگونگی مصرف انرژی در سازمان را از اهداف تدوین این برنامه درسی عنوان کرد.
 
مریم تقوایی یزدی ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی ابادکتول و فریبرز یعقوبی وایقان ، مدیرکل امور فنی و ساختمان معاونت عمرانی دانشگاه بعنوان مشاوران برنامه درسي و مینا زمیاد ، مسئول نیازسنجی دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی  بعنوان تنظيم كننده نهايي در تدوين برنامه درسي مذكور مشاركت داشتند.
کد خبر 2081377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha