۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۸

مسجدی اعلام کرد:

حضور 50 شرکت فعال کشور در همایش فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی

حضور 50 شرکت فعال کشور در همایش فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی

تبریز – خبرگزاری مهر: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی از حضور 50 شرکت فعال کشوری در همایش فرصت های سرمایه گذاری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرخ مسجدی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت : در این همایش 250 نفر از سرمایه گذاران خارجی، 50 سفیر خارجی، 50 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج و 50 شرکت فعال کشور شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه هدف عمده این همایش، معرفی توانمندی‌ها و زیرساخت‌های استان در بخش‌های مختلف است، گفت: هم اکنون با تمامی وجود سعی می کنیم، این همایش همانند دیگر همایش ها تنها برای تشریفات نبوده بلکه با اجرای آن گام موثری در اقتصاد استان برداشته شود.

مسجدی ادامه داد : در این همایش 403 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از 9  میلیارد یورو ارائه شده است که پیش بینی می شود بیشتر این طرح ها سرمایه گذار مناسبی بیابد.

وی در خصوص نتایج همایش های گذشته نیز گفت: اولین دوره این همایش ها در سال 82 برگزار شده و دومین دوره این همایش ها نیز مربوط به سال 88 می شود.

مسجدی ادامه داد: در همایش دوم در سال 88، 15 کشور حضور داشتند که در این همایش، 148 تفاهم‌نامه به ارزش 50 هزار میلیارد ریال امضا شد که 44 مورد از آنها منجر به عقد قرارداد شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در همایش سوم در سال 90 هم پس از معرفی 733 طرح سرمایه‌گذاری، 393 تفاهم‌نامه به ارزش 26 میلیارد دلار امضا شد.

وی با بیان ضرورت ایجاد ارتباط با کشورهای خارجی گفت: برای مشارکت سرمایه گذاران کشورهای خارجی در این همایش ضروری است مسئولان و سرمایه گذاران داخلی ارتباط مناسبی با سرمایه گذاران کشورهای دیگر برقرار کنند.
 

کد خبر 2087787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha