۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸

در گفتگو با مهر مطرح شد:

مشکل سوختگیری ماشین آلات سنگین شهرداری شاهرود/ اتمام اسکلت بندی پروژه میدان جمهوری تا 6 ماه آینده

مشکل سوختگیری ماشین آلات سنگین شهرداری شاهرود/ اتمام اسکلت بندی پروژه میدان جمهوری تا 6 ماه آینده

شاهرود – خبرگزاری مهر: سرپرست حوزه معاونت عمرانی شهرداری شاهرود ضمن اشاره به اینکه 87 دستگاه ماشین آلات سنگین در بخش خدمات موتوری این شهرداری فعالیت می کنند، گفت: در این بخش با مشکل سوختگیری مواجهیم.

محمد مشکی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که تعداد 120 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین منهای ماشین آلات سازمان ها در خدمت شهرداری هستند افزود: از این میان 87 دستگاه ماشین آلات سنگینند که در حال حاضر با مشکل سوخت گیری مواجهند.

وی علت این مشکل را حجم بالای ترافیک کاری این ماشین آلات و کافی نبودن سوخت در نظر گرفته شده برای این ماشین آلات دانست.

اتمام کانال دفع آب های سطحی و جلوگیری از جاری شدن سیل

سرپرست حوزه معاونت عمرانی شهرداری شاهرود با اشاره به انجام پروژه های مختلف شهرداری در سال 90 به اجرای پروژه پارک کوثر شهرک دانشگاه اشاره و تصریح کرد: بازگشایی ادامه خیابان شهربانی، سید الشهدا و شهید رجایی نیز از جمله مهم ترین برنامه هایی است که در این سال به انجام رسیده و قسمتی از آن در سال جاری به پایان خواهد رسید.

مشکی اتمام کانال دفع آب های سطحی و جلوگیری از جاری شدن سیل آب خیابان 20 متری منشعب از خیابان تهران را یکی از دستاوردهای خوب شهرداری در سال گذشته معرفی و خاطرنشان کرد: پازل فرش تعداد زیادی از معابر، پیاده رو ها، پارک ها و مکان های تفریحی از جمله پیاده رو خیابان فردوسی، ضلغ شمالی و ادامه خیابان شهدا، شهدای محراب ،پارک مادر، پارک نواب، آلاچیق ها و سکو های پارک آبشار و پازل فرش رفیوژ خیابان نیروگاه نیز از دیگر دستاوردهای شهرداری در سال گذشته است.

تلاش های انجام شده برای تسهیل رفت و آمد شهری چشمگیر است

وی جدول گذاری، زیر سازی و آسفالت خیابان های 36 متری، خرمشهر، هوا نیروز، بلوار 48 متری، خیابان شهید صدوقی، خیابان سید الشهدا، بلوار شهید قدوسی و 19 متری جانبازان را از دیگر دستاوردهای شهرداری در سال گذشته معرفی کرد.

سرپرست حوزه معاونت عمرانی شهرداری با اشاره به اصلاح طرح هندسی به منظور رفع خطر ترافیکی در ابتدای خیابان جوادیه و  اصلاح مسیر تردد خیابان پارک شهدای محراب اظهار داشت: ترانشه کوه و بازگشایی انتهای خیابان رزمندگان جهت سهولت ترافیک و آزادسازی مسیر، اجرای طرح تعریض و بازگشایی کوچه تکیه شریعت و بافت قدیم، احداث کانیو در نقاط مختلفی از جمله خیابان سرباز، خیابان مولوی، خیابان ابن یمین، کوچه های خیابان شهید قدوسی، بید آباد، شهرک ولی عصر ،خیابان شهدا و ... هم با همکاری همشهریان عزیز و بخش های مختلف شهرداری به انجام رسیده است.

اتمام اسکلت بندی پروژه میدان جمهوری کمتر از 6 ماه آینده

مشکی از پروژه بزرگ میدان جمهوری یاد کرده و ابراز داشت: اسکلت فلزی این پروژه در کارگاهی در شهرک صنعتی تولید و پس از تست مهندسین متخصص، به محل پروژه حمل و مورد نصب قرار می گیرد.

وی شرکت آرمه تاب را پیمانکار این پروژه معرفی و از ایمن سازی های انجام شده برای جلوگیری از خطر ریزش ساختمان های قدیمی اطراف آن سخن گفت و افزود: این پروژه در 30 هزار متر مربع زیر بنای کلی در سه بلوک، اجرا می شود که بلوک اول شامل 12 و بلوک دوم و سوم 8 طبقه را در بر می گیرند.

سرپرست حوزه معاونت عمرانی شهرداری یادآور شد: این پروژه از آذرماه 91 آغاز به کار کرده و بجز تملیک و هزینه زمین، 12 میلیارد تومان برای اسکلت فلزی هزینه شده است و امیدواریم کمتر از 6 ماه آینده شاهد اتمام اسکلت بندی این پروژه ارزشمند و مهم باشیم.

جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده های مختلف شهری

مشکی از اقدامات بسیار مهم و کلیدی شهرداری در سال 91 را جلوگیری از ساخت  وسازهای غیر مجاز در محدوده کال شاقلی و قلعه میرزا تقی، پاکسازی بستر رودخانه فصلی شاهرود معرفی و خاطرنشان کرد: نصب کانیو در معابر و هدایت آب های سطحی، نصبت ست ورزشی در پارک ها و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله کمک های اولیه و فوریت های پزشکی آتش نشانی و تکنکیک های پیشرفته امداد و نجات آتش نشانی، امداد در آسانسور، فرود و صعود در ارتفاع ،اطفای حریق قطار مسافربری، دوره آموزشی ویژه ساکنان بافت فرسوده نیز در این سال به انجام رسیده است.

وی خرید 5 دستگاه اتوبوس جدید، یک دستگاه لیفتراک، یک دستگاه ایسوز حمل گوشت، دو دستگاه خودروی مکانیزه حمل زباله، دو دستگاه پژو پارس را هم از اهم خرید های سال گذشته شهرداری دانست و ادامه داد: برگزاری مانور ستاد تسهیلات نوروزی در سازمان اتوبوسرانی، ساماندهی تابلوهای شهری و نصب تابلوی گاوری در نقاط مختلف شهر، افتتاح اولین مرکز دفن بهداشتی زباله در استان، مرمت انهار و جداول خیابان های مختلف، تخریب املاک فرسوده و قدیمی پشت مدرسه قلعه جنب تکیه قلعه و قلعه میرزا تقی را نیز از دیگر فعالیت های شهرداری در آن سال خواند.

تاخیر در اجرای پروژها به دلیل وجود خطوط لوله فشار قوی گاز و نفت در سطح شهر

سرپرست حوزه معاونت عمرانی شهرداری با اشاره به این که یکی از معضلات ما در کارهای عمرانی وجود خطوط لوله های فشار قوی گاز و نفت در سطح شهر است اذعان کرد: این مشکل در پل سرچشمه یک ماه از وقت تکمیل پروژه را به ایمن سازی گرفت در ساخت میدان الغدیر دو ماه اما در بعضی مناطق همچنان با معضل عدم همکاری شرکت نفت در این مساله مواجه هستیم از جمله در پیاده روی شهرک ذوالفقار که مشکلات عدیده ای را هم برای ساکنین، هم برای ما و مسئولین شرکت نفت ایجاد کرده است.

مشکی در ادامه به احداث خیابان جدید از داخل اراضی شهرداری به منظور روان سازی ترافیک و دسترسی به محدوده شهرک های امام و البرز و کاهش بار ترافیکی خیابان تهران ، احداث دیوار ساحلی دو طرف حریم رودخانه بالاتر از پل میدان قیام با هزینه ای بالغ بر100 میلیون تومان برای رفاه حال همشهریان از دیگر اقدامات شهرداری در سال گذشته معرفی کرد و گفت: احداث کانال هیدایت آب های سطحی خیابان شهدا به سمت کال، تعریض خیابان ورودی شهر حد فاصل میدان آزادی تا پل سرچشمه، احداث و افتتاح خیابان 36 متری حد شرق پادگان با هزینه ای قریب به چهار میلیارد تومان، احداث استخر رسوب گیر در مجموعه تاسیسات شهرداری به منظور استحصال آب، ماسه شور با هزینه ای بالغ بر 40 میلیون تومان و خرید و افتتاح دستگاه تولید جدول بتنی تمام اتوماتیک به مبلغ 100 میلیون تومان را از دیگر فعالیت های شهرداری دانست.

وی در پایان با اشاره به پروژه میدان الغدیر در ورودی شهر شاهرود از سمت تهران به مساحت 21 هزار متر مربع و پیشرفت 80 درصدی کار تا کنون تاکید کرد: تاخیر حاصل شده در اجرای این طرح به دلیل گذشتن خطوط لوله فشار قوی گاز از زیر ساخت این میدان بود که با کسب مجوزهای لازم باید ایمن سازی های لازم صورت می گرفت که این کار حدودا دو ماه پروژه را در حالت استندبای نگه داشت ولی با انجام این عملیات به زودی شاهد افتتاح این میدان و ترافیک روان این منطقه خواهیم بود.

کد خبر 2115664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha