۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۳۶

بنیادی مطرح کرد:

لزوم افزايش فعاليت هاي نماز، قرآن و عترت/ تاسيس 10000 مدرسه قرآن در كشور

لزوم افزايش فعاليت هاي نماز، قرآن و عترت/ تاسيس 10000 مدرسه قرآن در كشور

ارومیه – خبرگزاری مهر: مشاور وزير آموزش و پرورش و مديركل نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش بر لزوم افزايش كمي و كيفي فعاليت هاي نماز، قرآن و عترت به عنوان یکی از نیازهای مهم جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بنيادي عصر سه شنبه در دوره آموزشي مسئولان ادارات نماز، قرآن وعترت آموزش و پرورش كشور در اروميه اظهارداشت: نبايد از ولايت عقب بمانيم و تلاش كنيم تا مي توانيم دانش آموزان را جذب ولايت كنيم.

وی ادامه داد: توجه به مقوله ارتقای سطح قرآنی، دینی و معنوی دانش آموزان می تواند موجب ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه شده و یکی از راهکارهای بالا بردن سطح اعتقادات دینی در آنها به شمار می رود.

معاون قرآن اداره كل نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش نیز با اعلام گزارشي پيرامون فعاليتهاي اين معاونت اظهار داشت: تاكنون موفق به تاسيس 10000 مدرسه قرآن در كشور شده ايم؛ همچنين طرح نسيم قرآن هدايت در بسياري از استان ها در حال برگزاري است كه در كنار آن 5000 معلم قرآن جذب آموزش و پرورش شده است.

محمد رضا مصيب زاده گفت: براي اولين بار در بين مراسمات مناسبت هاي ولايي سازمان هاي مختلف، مراسم بزرگداشت عترت پيامبر در وزارت آموزش و پرورش خوش درخشيد.

وي افزود: درسال تحصيلي 92-91 در زمينه مسابقات نماز،قرآن وعترت، دو مسابقه جديد افزوده شد كه با موضوع " مداحي و صحيفه سجاديه " برگزار شد.

مصيب زاده ادامه داد: در طي سال تحصيلي 92-91 و در نهضت حفظ قرآن 10 ميليون حافظ كل قرآن تربيت شده است.

مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي نیز در این مراسم گفت: همه ما بايد تلاش كنيم تا دانش آموزان اين مرز و بوم را به سوي نماز، قرآن و عترت پيامبر سوق دهيم.

ولي سمرقندي افزود: توسعه فرهنگ نماز و انس با قرآن و عترت پيامبر اكرم وظيفه يكايك مسئولان امر است و همه ما بايد تلاش كنيم تا دانش آموزان اين مرز و بوم را به سوي نماز، قرآن و عترت پيامبر سوق دهيم.

وی در ادامه با اشاره به فعاليت هاي قرآني آذربايجان غربي عنوان کرد: با توجه به دستور العمل اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش قرار بود هر استان 224 مدرسه قرآن داشته باشد و اما آذربايجان غربي با همت رؤسا، مديران و مسئولان خود، توانست 609 مدرسه ي قرآني داير كند كه ظرفيت پذيرش 62هزار دانش آموز را داد.

 مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي افزود: در سال تحصيلي 92-91 بيش از 7500 نفر در مدارس و كلاس هاي قرآني استان شركت كردند.

وی یاد آور شد: امسال طرح شناخت مدارس كنار مساجد در استان آذربايجان غربي اجرا مي شود كه تاكنون در حدود 609 مدرسه شناسايي شده است.

 سمرقندي افزود: اين طرح بخاطر اجراي عملي نماز در ميان دانش آموزان انجام مي شود و مديريت اين برنامه ها و مساجد به دست خود دانش آموزان است.

 مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي تصريح كرد: اگر مسئولان و دستگاه ها نظارت بيشتري بر فعاليت هاي قرآني داشته باشد، اين فعاليت ها با شكوه تر و با انسجام بيشتري اجرا مي شود.

این گردهمایی با حضور ۲۰۰ نفر از روساي ادارات، مسئولان و كارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش كشور حضور دارند كه به مدت سه روز پيرامون تعميق و توسعه فعاليت هاي قرآني در مدارس بحث و تبادل نظر مي كنند.

حاضران در این همایش در 4 کارگروه تخصصی به بررسی راهکارها و تبیین برنامه های سال تحصیلی پیش رو در زمینه های اشاعه فرهنگ نماز ، قرآن و عترت در مدارس می پردازند.

کد خبر 2133285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha