۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۲۰

سردار جعفری در مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه:

توطئه دشمن برای حمله به سوریه شکست خورد/ انقلاب اسلامی در بعد خارجی شرایط بسیار خوبی دارد

توطئه دشمن برای حمله به سوریه شکست خورد/ انقلاب اسلامی در بعد خارجی شرایط بسیار خوبی دارد

فرمانده کل سپاه گفت: انقلاب اسلامی در متن خود تمدن بزرگ اسلامی را پایه گذاری کرده که در آینده به ابعاد بیشتر آن پی خواهیم برد.

به گزارش خبرنگار مهر سردار سرلشگر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در بعد خارجی شرایط بسیار خوبی دارد، به طوری که ما شاهد عبور قدرتمندانه آن از چالش های سنگینی که دشمنان به وجود می آورند هستیم.

وی با اشاره به این که در فلسطین، لبنان و سوریه برنامه های دشمن با شکست مواجه شده است، افزود: این روند در حالی است که انقلاب اسلامی همچنان توفنده و پویا به راه خود ادامه می دهد، آخرین شکستی که از دشمنان شاهد هستیم شکست در برابر جبهه مقاومت در سوریه است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمنان برای دخالت و حمله نظامی در سوریه توطئه داشتند اما این توطئه تا کنون به شکست انجامیده و امیدواریم از این به بعد هم با شکست همراه باشد.

جعفری خاطر نشان کرد: دستاوردهای بزرگی برای انقلاب در حال تحقق است، به اعتقاد دشمنان آنها از عهده سوریه بر نمی آیند و در این صورت حتما در برابر ایران هم برنخواهند آمند که این نشانه پدافند انقلاب ما خارج از مرز های جغرافیایی است.

وی با اشاره به تدبیر رهبری نسبت به ایجاد تمدن اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در متن خود تمدن بزرگ اسلامی را پایه گذاری کرده و در آینده به ابعاد بیشتر آن پی خواهیم برد. 

فرمانده کل سپاه گفت: ثبات و آرامش امروز کشور در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی و غربی حاصل خون شهیدان است، امنیت پایدار در ایران اسلامی به طور بی نظیر و بی سابقه ای برقرار است.

وی افزود: سالهای گذشته در مناطق شمال غرب و جنوب شرق شاهد ناامنی بودیم اما امروز در این مناطق نیز امنیت به وجود آمده است.

سردار جعفری گفت: انقلاب اسلامی فقط به فکر نان و مسکن ایرانیان نیست بلکه به فکر همه مستضعفین جهان است. این حرکت انقلاب اسلامی یک حرکت تاریخی ملت است.

وی گفت: ایجاد قدرت بازدارندگی و توازن قدرت وحشت و خطر در بعد خارجی انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در یک دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برنامه ریزی گسترده آمریکا برای دامن زدن به تهدید نظامی ایران و کنترل و تغییر مسیر انقلاب بود، خاطر نشان کرد: امروز که بیش از 12 سال از آن تاریخ می گذرد شاهد آن هستیم که آمریکا با تمام توان در اطراف جمهوری اسلامی ایران اردو زده ولی هرگز نتوانسته تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را حتی به زبان بیاورد، این توانمندی در نیروهای نظامی به خصوص سپاه و بسیج در تمام ابعاد دفاعی و امنیتی به وجود آمده است.

سردار جعفری با اشاره به اظهارنظر یکی از مسئولان CIA ادامه داد: این مقام مسئول در اظهار نظر خود شهادت داده که سپاه توانسته در سالهای اخیر خود را به سطح مقابله راهبردی با دشمنانش مثل آمریکا و اسرائیل ارتقا دهد، عرصه هایی که برای امنیت ملی آمریکا یکی از تهدیدهای معتبر محسوب می شود.

وی عنوان کرد: دشمنان ما در همه عرصه های تهدید مشغول برنامه ریزی و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند به طوری که در سالهای اخیر شاهد برنامه ریزی به صورت گسترده و بسیج همه امکانات دشمن علیه انقلاب بودیم.

سردار جعفری فشارهای سیاسی و امنیتی، شبیخون تهاجم فرهنگی، بسیج رسانه ای علیه انقلاب، تحریم اقتصادی گسترده و جنگ اطلاعاتی و سایبری را از جمله برنامه ها و توطئه های دشمن برشمرد و تصریح کرد: درست در اوج این تهدیدات همه جانبه ایستادگی، پایداری، مقاومت و باور مردم عزیزمان نسبت به راه انقلاب در مقایسه با گذشته بیشتر شده است؛ اعتقاد به تحقق تعابیر رهبری و پیروی از ایشان در بین مسئولان و عموم جامعه نیز نسبت به گذشته بیشتر شده است.

فرمانده کل سپاه، حمایت از بیداری اسلامی و روند آن در منطقه را یکی دیگر از موفقیت های انقلاب اسلامی در مواجهه با عرصه بین الملل دانست.

وی با اشاره به برخی مشکلات داخلی گفت: در عرصه داخلی دارای مشکلاتی هستیم که در حال حل این مشکلات در عرصه اقتصادی و فرهنگی می باشیم، البته در عرصه امنیتی، شرایط بسیار خوبی بر کشور حاکم است.

سردار جعفری در پایان عنوان کرد: در عرصه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در سال جدید این مشکلات به کمک دولت تدبیر و امید پشت سر گذاشته شود.

به گفته جعفری فرماندهان سپاه قرار است فردا با فرمانده کل قوا دیدار داشته باشند.

کد خبر 2136361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha