۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۰۰

محسن دهقان:

پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضروری است

ساوجبلاغ - خبرگزاری مهر: معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار ساوجیلاغ گفت: شناخت مصادیق معروف و منکر و پرهیز از برخوردهای نامناسب و سلیقه‌ای در توسعه و ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دهقان در دومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوجبلاغ که بعد از ظهر دوشنبه در فرمانداری برگزار شد،نیز در این نشست فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از  فروع دین و وظیفه شخصی تمامی افراد جامعه اسلامی عنوان کرد و بر استفاده از تمام ظرفیت ها و ابزارهای فرهنگی و هنری به دلیل دارا بودن ظرفیت های خاص در انتقال پیام تأکید کرد.

وی شناخت مصادیق معروف و منکر و پرهیز از برخوردهای نامناسب و سلیقه ای را در توسعه و ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر ضروری دانست و گفت: انجام وظایف و امور محوله اداری به بهترین شکل و تکریم ارباب رجوع از نمونه مصداق های معروف است.

دهقان با اشاره به اینکه خود شخص امر به معروف و نهی از منکر نیز باید حائز شرایط لازم برای تأثیر گذاری بر مخاطب باشد افزود: حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغات و فضاسازی، همچنین اطلاع رسانی از مهمترین شیوه های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

مسائل فرهنگی از طریق شورای امر به معروف تصویب و اجرا شود

معاون سیاسی امنیتی فرماندار ساوجبلاغ نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: انسان مسلمان نباید درباره رواج گناه در سطح جامعه بی تفاوت باشد و مسئولان نیز وظیفه دارند با مظاهر علنی فساد برخورد و از گروه های تذکر لسانی حمایت کنند.

ابوالقاسم پالیزگیر اقدامات فرهنگی انجام شده در سطح فرمانداری و بخشداری ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین اولویت هایی است که باید از طریق این شورا تصویب و اجرا شود.

بخشداری‌ها نسبت به تشکیل شورا اقدام کنند

وی تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در بخشداریها تابعه شهرستان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نباید از تشکیل این شورا غافل شد.

پالیزگیر نصب تراکت، چاپ بروشور از آیات قرآنی، نصب مصادیق منکر و نهی در ادارات، برگزاری مسابقات مختلف در قالب امر به معروف و نهی از منکر و اهدای جوایز به بهترین ها در اجرا و رعایت  این دو فریضه را از برنامه شورای امر به معروف ونهی از منکر فرمانداری شهرستان برشمرد.

کد خبر 2136975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha