۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۹:۳۰

جعفری نژاد به مهر مطرح کرد:

احیای سریع دریاچه های پریشان و بختگان در دستور کار دولت

احیای سریع دریاچه های پریشان و بختگان در دستور کار دولت

شيراز - خبرگزاري مهر: معاون نظارت و پايش محيط زيست استان فارس گفت: احیای سریع دو دریاچه پریشان و بختگان در دستور کار دولت قرار دارد.

محسن جعفری نژاد در خصوص دستورات دولت برای احیای دو دریاچه مهم استان فارس به خبرنگار مهر گفت: پریشان و بختگان از جمله دریاچه های مهم استان هستند که نقش مهمی در وضعیت اقلیمی استان دارند.

وی از این دو تالاب به عنوان تالابهای شاخص کشور یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه طی چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و دیگر عوامل تمام دریاچه های استان دچار دستخوش خشکی شد به گونه ای که همه آنها به جز مهارلو که میزان کمی آب دارد، خشک شدند.

معاون نظارت و پايش محيط زيست استان فارس با بیان اینکه خشک شدن این دریاچه ها در استان خسارات جبران ناپذیری برجای گذاشته، اظهار داشت: در حال حاضر دولت برای احیای دریاچه های شاخص کشور که پریشان و بختگان نیز جزء آن هستند، برنامه هایی دارد.

جعفری نژاد با اشاره به مدیریت سریع برای احیای دریاچه های فارس بیان کرد: در این راستا قرار است طرح جامع مدیریت تالابها ابلاغ شود اما تاکنون این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور نیاز به اعتبار دارد، اظهار داشت: با تخصیص اعتبار و ردیف بودجه می توان نسبت به احیای دریاچه ها اقدام کرد.

معاون نظارت و پايش محيط زيست استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برخی اظهارنظرها پیرامون خاکهای سمی اطراف مهارلو بیان کرد: در حال حاضر مطالعات برای مشخص شدن این ادعا در دستور کار است.

وی گفت: پس از نهایی شدن، نتیجه این تحقیقات اعلام می شود.

 

 

کد خبر 2157578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha