۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰

بچه‌ها از امروز به تماشای انیمیشن "خمره" می‌نشینند

بچه‌ها از امروز به تماشای انیمیشن "خمره" می‌نشینند

نسخه انیمیشن کتاب "خمره" نوشته هوشنگ مردای‌کرمانی به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا و کارگردانی علی احمدی امروز از شبکه پویا پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انیمیشن "خمره" به کارگردانی علی احمدی با اقتباسی از کتاب هوشنگ مرادی کرمانی در 13 قسمت 10 دقیقه‌ای و با تکنیک دو بعدی کات اوت ساخته شده است.

این انیمیشن فضای یک مدرسه در روستایی حوالی کرمان را نشان می‌دهد که در آن یک خمره برای تأمین آب مورد نیاز دانش آموزان آن مدرسه وجود دارد. دانش آموزان در یکی از روزهای سرد زمستان که به مدرسه می‌آیند متوجه‌ می‌شوند که خمره شکسته است و درصدد پیدا کردن مسبب این کار بر می‌آیند.

در فاصله پیدا کردن مجرم محاوره‌های زیادی می‌شود تا آنجا که مدیر مدرسه آقای صمدی متوجه می‌شود علت شکستن خمره سرمای شب و ترک بر اثر شدت برودت بوده است و به همین خاطر مدیر و بچه‌ها و اهالی در پی ترمیم خمره برمی‌آیند که اتفاقات جالب و جذابی می‌افتد...

سازندگان "خمره" دو سال صرف پیش‌تولید این انیمیشن کرده‌اند تا قصه رئال "خمره" به حالت فانتزی و انیمیشن درآید.

مجری طرح و طراح صحنه این اثر به سفارش مرکز پویانمایی صبا سید حامد حسینی، بازنویس و فیلمنامه نویس رضا حافظی، دوبله به سرپرستی نصرالله مدقالچی، موسیقی علی میرآقاسی و فضاسازی حسین صافی است.

"خمره" در جشنواره دوسالانه انیمیشن جزو پنج انیمیشن برتر بوده و نسخه سینمایی داستان "خمره" نیز توسط ابراهیم فروزش ساخته شده است.

این انیمیشن از امروز شنبه چهارم آبان ساعت 17:35 از شبکه پویا روی آنتن می‌رود.

کد خبر 2162395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha