۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۲۱

ادیب:

رتبه نخست شهدای دانش‌آموزی افتخاری همیشگی برای اصفهان است

رتبه نخست شهدای دانش‌آموزی افتخاری همیشگی برای اصفهان است

اصفهان – خبرگزاری مهر: مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: این استان با داشتن 5 هزار و 500 شهید دانش‌آموز، رتبه نخست کشوری و افتخاری همیشگی را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ادیب، پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری ستاد برگزاری هفته بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، به ویژه 36 هزار شهید دانش‌آموز، اظهار داشت: در این مراسم و از تاریخ هفتم تا 13 آبان‌ماه، برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه روز هشتم آبان ماه برابر با شهادت محمد حسین فهمیده و مجلس شورای اسلامی نیز این روز را، به عنوان روز بسیج دانش‌آموزی در نظر گرفته است، افزود: روز 13 آبان نیز که مصادف با به خاک و خون کشیده شدن تعدادی از دانش‌آموزان از سوی رژیم پهلوی است، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی یادآور حماسه‌های دلاورمردان کوچکی است که با خون خود، درخت انقلاب را آبیاری کردند، گفت: موج‌آفرینی فرهنگی در محیط‌های آموزشی و آموزشگاه‌های سطح استان، معرفی شهدای شاخص و معرفی توانمند‌سازی‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سازندگی و اجتماعی از جمله برنامه‌های در نظر گفته شده برای این هفته است.

سه هزار و 600 حوزه مقاومت استان اصفهان، پذیرای دانش آموزان بسیجی است

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان در مورد شرایط عضویت دانش‌آموزان در گروه‌های بسیج اظهار داشت: تمامی دانش‌آموزان از سال سوم ابتدایی تا دوره پیش‌دانشگاهی می‌توانند وارد حوزه‌های بسیج شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان سه هزار و 600 حوزه مقاومت بسیج را در امر فعالیت‌های داوطلبانه، به خود اختصاص داده است، افزود: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "آمریکا از رشد انقلابی دانش‌آموزان ایرانی بیمناک است"،  انتقال فرهنگ بسیجی به دانش‌آموزان و همچنین ظلم و استکبار ستیزی، در دستور کار سازمان بسیج دانش آموزی قرار گرفته است.

ادیب ادامه داد: دانش‌آموزان بسیجی همواره در سنگر تعلیم و تربیت، قله‌های اخلاق و علم را درنوردیده، در جهان افتخار آفرینی کرده و آینده کشور را تضمین می‌کنند.

معرفی شهدای شاخص، رسالت مهم سازمان بسیج دانش‌آموزی

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با اشاره به اینکه سازمان بسیج هر ساله و از استان‌های مختلف، تعدادی از شهدای دانش آاموز را به عنوان شهدای شاخص معرفی می‌کند، افزود: در سال جاری نیز احمدرضا عباسی ( از استان مرکزی) و سیده طاهر هاشمی ( از آمل) این عنوان را کسب کرده‌اند.

وی در مورد برنامه‌های متنوع هفته بسیج دانش‌آموزی، گفت: مواردی مانند دیدار دانش‌آموزان بسیجی با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور، جشنواره رژه حماسی، صبحگاه سراسری ایثار و شجاعت در مدارس، همایش دانش‌آموختگان طرح ولایت سال 1392، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، کوهپیمایی ویژه پویندگان، شرکت سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی در میعادگاه‌های نماز جمعه، اعزام سفیران هدایت به مدارس ابتدایی شهر اصفهان از جمله این موارد است.

ادیب افزود: هم‌اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی با استاندار و فرمانداران و تجلیل از آنها، همایش سرمربیان آمادگی دفاعی مدارس، تشکیل حلقه‌های صالحین مدارس، تجدید بیعت دانش‌آموزان، اردوهای راهیان نور با شهدا و آرمان‌های انقلاب در مشهد الشهدای شلمچه و اختتامیه افسران جنگ نرم نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

ادیب با بیان اینکه برای ارج نهادن به مقام شهدای دانش‌آموز هنوز جای کار فراوانی وجود دارد، اظهار داشت: برای نمایاندن هر چه بهتر ایثارگری‌های این شهدا، نیازمند عظمی عمومی هستیم.
 

کد خبر 2163299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha