۵ آبان ۱۳۹۲، ۲۱:۳۵

مظهری:

برنامه ریزی و حرکت در دستگاه قضایی بر اساس اهداف نظام است

برنامه ریزی و حرکت در دستگاه قضایی بر اساس اهداف نظام است

سمنان - خبرگزاري مهر: رئيس دادگستري کل استان سمنان نحوه برنامه ریزی و حرکت در دستگاه قضایی را بر اساس اهداف تعیین شده در نظام و با توجه به قوانین دانست و تاکید کرد: در این مسیر و در اجرای احکام عدالت گستر در جامعه، هیچگاه به حاشیه سازی و جوسازیهای اشخاص حقیقی و حقوقی توجه نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن مظهری عصر یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی دادگستری کل استان سمنان در بحث راهکارهای کاهش ورودی پرونده‌ها افزود: انتظار داریم در این امر مهم مدیران اجرایی، صدا و سیما، اساتید دانشگاه و اصحاب فرهنگ و هنر بیش از پیش با دستگاه قضایی استان همراهی کنند.

وي با اشاره به مطالعه و بررسی نحوه عملکرد دستگاه متبوع گفت: آنچه در مجموع در سیستم قضایی استان سمنان دیده می شود روند مثبت در تمامی حوزه ها و کار جدی و با برنامه و حرکت رو به جلو و مستمر است که جای تقدیر دارد.

مظهري کار جمعی و همکاری تمام مدیران و مسئولان سطوح مختلف را برای پیشبرد اهداف سازمانی ضروری خواند و افزود: از آنجا که معارف دین مبین اسلام نیز حکم می کند قانع نبودن بر وضع موجود و تلاش برای افزایش کارایی و خدمت رسانی در دستگاه قضایی استان سمنان است، که این روند با شتاب و سرعت بیشتری پیگیری می شود.

رئيس دادگستري استان سمنان کار را خمیر مایه موفقیت ها و پیروزی ها دانست و گفت: ملتی که به کار خود آشنا باشد و فرهنگ کار در آن جامعه همه گیر شود موفق خواهد شد.

وي مهمترین اولویت دستگاه قضایی را رسیدگی و کاهش پرونده های قضایی دانست و  خواستار مشارکت بیشتر دستگاه های اجرایی استان با دادگستری شد.

رئيس دادگستري استان سمنان به تبیین سیاست های کلان و اهداف عالی قوه قضائیه توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: آنچه رهبری معظم برآن تاکید دارند کارآمدی و سلامت است که باید در راس برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

مظهری توجه به روح قانون و اهداف قانون گذاری برای تصویب قوانین را دارای اهمیت دانست و گفت: توجه نکردن به هدف وجودی قوانین و آنچه که قانونگذار در تصویب آن دنبال کرده است، موجب کمرنگ شدن جنبه های بازدارندگی، اصلاحی و تربیتی احکام صادره می شود.

وي، خدمت و مسئولیت در حکومت اسلامی را در ضمن عبادت و افتخار، برای کارکنان بسیار حساس و خطیر دانست و افزود: حساسیت خدمت در دستگاه قضایی از این جهت است که عوام و مردم جامعه هر نوع بدرفتاری و کم کاری در آن را به نام دین مبین اسلام خواهند دانست و با توجه به این موضوع باید افزایش اعتماد عمومی، خدمت افزایی و توجه به خواسته های مشروع و قانونی مردم و مظلومان را از وظایف خود بدانیم.

مظهري با اشاره به آمار قضایی کشور، میانگین حجم ورودی پرونده های قضایی به دادگستری استان سمنان را بیش از میانگین کشوری دانست و افزود: حجم زیاد ورودی پرونده ها در دستگاه قضایی استان بیانگر ضرورت تحلیل، تامل و برنامه ریزی در حوزه های مختلف مدیریت استانی می باشد.

رئيس دادگستري استان سمنان در خاتمه با تاکید بر این نکته که بیکاری در جامعه فساد آور خواهد بود گفت: یکی از عوامل ایجاد دعوا و ناهنجاری در جامعه وجود مشکلات اقتصادی است که اشتغال و بیکاری نیز متاثر از این حوزه ی خاص است.

کد خبر 2163710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha