۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴

شناسایی عوامل ایجاد بیماری وزوز گوش/ دوری از آلودگی صوتی بهترین روش درمان

شناسایی عوامل ایجاد بیماری وزوز گوش/ دوری از آلودگی صوتی بهترین روش درمان

بیماری وزوز گوش منجر به بروز 6 نوع بیماری می‌شود که محققان بر این باورند این بیماری دارویی ندارد و بهترین روش درمانی آن دوری از آلودگی‌های صوتی است.

دکتر محمدرضا رضایی- محقق ایرانی یکی از دانشگاه‌های آلمان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ویژگی‌های بیماری Tinnitus یا وزوز گوش، گفت: وزوز گوش صدایی آزار دهنده است که دارای اصوات و فرکانس‌های مختلف است و به جز بیمار، فرد دیگری آن را نمی‌شنود.

وی با تاکید بر درمان به موقع این بیماری اظهار داشت: در صورتی که این بیماری مداوا نشود این صدا از گوش‌ها به سمت مغز حرکت خواهد کرد که این امر منجر به دشوار شدن درمان این بیماری خواهد شد.

رضایی، با اشاره به برخی از آمارهای مبتلایان به این بیماری خاطر نشان کرد: در کشور آلمان 10 درصد مردم (8 میلیون نفر) به این بیماری مبتلا هستند که تعدادی از آنها با این بیماری سازگار شدند و در مقابل تعداد زیادی از این افراد نیاز به مشاوره‌های پزشکی دارند.

این محقق، بیماری‌های فک، آلودگی‌های صوتی و مشکلاتی در مهره‌های گردن را از عوامل ایجاد کننده بیماری تنیتوس (وزوز گوش) دانست و یادآور شد: علاوه بر اینها مصرف داروهایی چون آسپرین و برخی داروهای شیمی درمانی در ایجاد این بیماری موثر است.

وی خاطر نشان کرد: وزوز گوش منجر به بروز بیماری‌هایی چون افسردگی، کم خوابی و بی خوابی، ترس، میزوفونیا (صدایی را به گونه دیگر شنیدن) و فونو فوبیا (ترس از صدا) خواهد شد.

رضایی با تاکید این بیماری فاقد هر نوع دارویی است، اضافه کرد: وزوز گوش یک چالش میان رشته‌ای است از این رو برای درمان آن نیاز به متخصصان سایر رشته‌های تخصصی پزشکی دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه برای درمان این بیماری نوعی سمعک تجویز می‌شود، اظهار داشت: این سمعک صدایی را تولید می‌کند که مانع شنیدن وزوز گوش از سوی بیمار می‌شود ولی تاکنون رضایت بیماران را برای درمان این بیماری حاصل نشده است.

رضایی، ادامه داد: علاوه بر این روش قطع عصب 8 شنوایی برای درمان این بیماری پیشنهاد شده است که بهبودی ناچیزی را به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: دوری از آلودگی صوتی و استرس را از جمله روش‌های مناسبی درمانی برای این بیماری ذکر کرد.

کد خبر 2166611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha