۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۳۵

رژیم صهیونیستی در برابر ایران و آمریکا عقب نشینی کرد

رژیم صهیونیستی در برابر ایران و آمریکا عقب نشینی کرد

منابع خبری پس از هفته ها رجز خوانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران از تن دادن ضمنی مقامات این رژیم به خواسته های آمریکا در قبال ایران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" به نقل از مقامات این رژیم نوشت: اسرائیل در صورتی که برنامه های آمریکا برای نزدیک شدن به ایران تغییرات زیادی در تحریم های ایران به وجود نیاورد و موجب توقف برنامه هسته ای ایران شود بطور ضمنی با مواضع آمریکا در برابر ایران موافقت خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 فردا در ژنو آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است در ماه های گذشته در پی روی کار آمدن حسن روحانی در ایران و افزایش احتمال آب شدن یخ روابط تهران و واشنگتن ، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی تبلیغات و رجز خوانی های گسترده ای را با هدف جلوگیری از دستیابی ایران و غرب به یک توافق هسته ای آغاز کرده بود.

بنا به نوشته این روزنامه صهیونیستی با وجود اینکه مقامات رژیم اسرائیل خواستار توقف غنی سازی اورانیوم توسط ایران هستند ، اما دولت آمریکا معتقد است که اشکالی ندارد که ایران غنی سازی را در سطوح پایین انجام دهد.

همچنین در این گزارش آمده است با وجود اینکه این رژیم خواستار افزایش و حفظ تحریم ها علیه ایران بوده است دولت آمریکا طرفدار افزایش تحریم ها نیست زیرا معتقد است افزایش تحریم ها علیه ایران اثرات نا مطلوبی بر مذاکرات خواهد گذاشت.

یک مقام صهیونیستی که نامی از وی در این گزارش برده نشده است در توجیه عقب نشینی و شکست این رژیم در به بن بست کشاندن مذاکرات ایران غرب گفته است: مواضع تهاجمی نتانیاهو در دور اول مذاکرات ایران و گروه 1+5 موجب شد تا تحریم های ایران بیشتر از این فرو نپاشند و ما توانستیم صحبت از لغو تحریم های ایران را توسط غرب و آمریکا تبدیل به افزایش ندادن تحریم ها کنیم.

 

 

کد خبر 2170868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha