۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۵۶

اسراري اعلام کرد:

ارتقای بصیرت اصناف زمينه ساز رفع معضلات اجتماعی

ارتقای بصیرت اصناف زمينه ساز رفع معضلات اجتماعی

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: ارتقای بصیرت اصناف می تواند در حل بخشی از معضلات اجتماعی تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان اسراری ظهر شنبه در همایش نظارت ملی و مشارکت همگانی با بیان اینکه قیام حسینی در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت، اظهار داشت: تمام دوران زندگی امام حسین (ع) در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر سپری شد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین محورهای دین است و همه مسئولان باید تلاش کنند تا تمام اقشار مختلف مردم را به این حوزه آشنا سازند تا به فراموشی سپرده نشود.

مدیر اصناف ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان ادامه داد: طی چند سال گذشته در حوزه اصناف فعالیت های مستمری در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای ارتقای بصیرت اصناف تدوین شده است.

اسراری یادآور شد: با توجه به اینکه 68 درصد از اقتصاد استان در دست اصناف و بازاریان است، انتظار از این قشر بسیار بالا است و به همین اندازه نیز باید مسئولان برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

وی بیان کرد: ظرفیت های بسیاری در بازار وجود دارد که باید از آنها به خوبی بهره گرفت و تا کنون علیرغم فعالیت های بسیاری که اصناف در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انجام داده اند، به 100 درصد اهداف خود نرسیده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه سخنان خود به بخشی از فعالیت های سازمان در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در بین اصناف اشاره کرد و گفت: آموزش متقاضیان جواز کسب در خصوص این فریضه های الهی و فعال سازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه ها از مهمترین این فعالیت ها است.

اسراری افزود: تشکیل گروه های تذکر لسانی با حضور معتمدین بازار، استقرار غرفه ستاد احیا در نمایشگاه های مختلف، حضور بازار در همه مناسبات دینی، سیاسی و اقتصادی در راستای ترویج معروفات و ترویج و ارتقا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون نظارت سازمان و همیاری اصناف از دیگر فعالیت های این سازمان است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مشکلات و معضلات حوزه اخلاقی در جامعه امروزی فراگیر شده و همه مسئولان به این نکته اذعان دارند، باید در راستای فرهنگ سازی و مدیریت مشکلات موجود تلاش بیشتری کرد.

امر به معروف باید در نهایت صداقت انجام شود

جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان بیان کرد: فریضه امر به معروف باید در نهایت صداقت انجام گیرد و در این امر باید از هر گونه مچگیری و ضایع کردن دیگران پرهیز کرد.

محمود الله مرادی ادامه داد: مسلمانان همواره به دنبال گسترش خوبی ها در جامعه هستند و با تذکر لسانی و با ترویج معروفات در جامعه می توان این مسئله را به خوبی تحقق بخشید.

وی به بحث آموزش اصناف اشاره کرد و یادآور شد: ستاد احیا استان تعدادی از ماموستاها را به عنوان مربی آموزش داده و سازمان صنعت، معدن و تجارت در بحث آموزش اصناف می تواند از این مربیان استفاده کند.

جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در مسیر تحقق حاکمیت اسلام حرکت می کند، گفت: می توان با تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با حضور معتمدین بازار، برنامه های تاثیرگذاری را در بین اصناف مختلف برگزار کرد.

گفتنی است در پایان این همایش از تعدادی از اصناف و بازاریان فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.

 

کد خبر 2172517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha