۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۲۸

اجرای پروژه "شمر زمانه‌ات را بشناس" توسط طراحان "صداقت آمریکایی"

اجرای پروژه "شمر زمانه‌ات را بشناس" توسط طراحان "صداقت آمریکایی"

طرح گرافیکی "شمر زمانه‌ات را بشناس" کاری از خانه طراحان انقلاب اسلامی از امروز در سطح شهر تهران و برخی از شهرستان‌ها نصب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح گرافیکی "شمر زمانه‌ات را بشناس" از امروز شنبه 19 آبان مصادف با 6 محرم در سطح شهر تهران و برخی از شهرستان‌ها نصب می‌شود. این طرح حاصل تلاش خانه طراحان انقلاب اسلامی و براساس پرده‌های نقالی طراحی شده است. در این طرح صحنه‌ای از حماسه کربلا به تصویر کشیده شده که در آن امام حسین(ع) در حال به هلاکت رساندن یکی از اشقیا است.

آن طور که در این طرح ثبت شده، تصویر یکی از نیروی سپاه کفر که از سوی امام حسین(ع) به هلاکت رسیده، از وسط تغییر کرده و گویی چهره واقعی‌اش پس از شمشیر خوردن بر ملا شده است. جالب این که آنچه برملا شده تصویر اوباما را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که نام این طرح گرافیکی را "شمر زمانه‌ات را بشناس" انتخاب شده است.

در سایت خانه طراحان انقلاب اسلامی برای توضیح این طرح نوشته‌اند که: اگر هر روز عاشورا و هر زمان کربلاست، هنوز هم صحنه نبرد پا برجاست و ندای هل من ناصراً ینصرنی بگوش می رسد و هنوز هم شمر رجز می خواند و هنوز هم چهره اش عیان است. شاید اگر یاران حق اندکند، با حسین ماندن را توان ندارند. اگر با حسین بمانی، فردا بهشت از آن توست؛ و گرنه، همان تاریکی شب تو را بس که بهترین راه گریز است.

خانه طراحان انقلاب پیش از این طرح "صداقت آمریکایی" را اجرا کرده بودند که نصب آن در تهران با حاشیه‌های زیادی همراه شد.

کد خبر 2172591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha