۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵

همایش ترویج کتابخوانی -2؛

کانون پرورش فکری مروجان کتابخوانی را معرفی کرد

کانون پرورش فکری مروجان کتابخوانی را معرفی کرد

برگزیدگان ترویج کتاب و کتابخوانی همزمان با بیست و یکمین هفته کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش ترویج کتابخوانی و آیین قدردانی از همراهان توسعه و ترویج فرهنگ کتاب ‌و کتاب‌خوانی، صبح امروز سه‌شنبه 28 آبان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه گفت: تشکیل جلسات کارشناسی، در سال‌های گذشته، با اخذ نکته نظرات و شیوه‌ها در بخش استانی کانون، به اشتراک گذاری تجربه‌ها در سطح کشور و اخذ ایده‌ها، طرح‌ها، شیوه‌ها، گزارمان و... برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و تقدیر از اعضای مربیان، طراحان، کارشناسان و تحلیل از اقدامات صورت گرفته به صورت استانی، نه تنها تلاش شد رشد منفی در این زمینه کنترل شود بلکه شرایط به سمت رشد مثبت نیز تغییر پیدا کند.

وی افزود: محصول این تلاش‌ها 540 شیوه اجرا شده کتابخوانی- 309 طرح اجرا شد و 64 ایده و 2500 گزارمان در سال 90 بوده است. در سال دوم با انتقاد از تجربیات سال نخست و تقدیر از مقالات این عرصه تلاش شد ایده‌ها و شیوه‌های جدید در مراکز ادامه یابد و کارشناسان استانی و ستادی به تدوین مولفه‌ها و شاخص‌های ارزیابی این فعالیت‌ها بپردازند که در نهایت در 11 گروه (اعضاء کتابخوانی، مربیان فعال، کارشناسان موفق، مراکز فعال، شیوه‌ها، ایده‌ها و طرح‌های برتر، استان‌ها موفق، کتاب‌های پرخواننده، کتابخانه‌های سیار و پستی موفق) در 171 شاخص توسط دو گروه داوری مورد ارزیابی قرار گیرد که امروز در هفته کتابخوانی بیش از 270 نفر در سطح ملی و 30 نفر در این مراسم تقدیر خواهند شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری ادامه داد: محصول این تلاش که در این هفته در تمامی استانی با برنامه‌های کیفی، نشست‌های تخصصی، انتقال شیوه و روش‌های کارآمد از فعالین عرصه تقدیر خواهد شد، در سطح کشور رشد 22 درصدی فعالیت کتابخوانی نسبت به سال پایه یعنی 45 درصدی نسبت به سال شروع طرح در فعالیت های کتابخوانی و امانت بیش از 9 میلیون جلد کتاب به اعضا و رونمایی از سه عنوان کتاب ارزشمند که محصول دانش، تجربه و خلاقیت مربیان و کارشناسان محترم می باشد تحت عنوان شیوه‌های برگزیده که از 540 شیوه سال 1390 تعداد 40 شیوه برگزیده و در قالب کتاب رونمایی می‌شود و از 325 شیوه برگزیده سال 1391 تعداد 30 شیوه در دست چاپ است و از 2 هزار و 500 گزارمان مربیان از 40 عنوان کتاب کانونی در سال 1390 آن روز رونمایی شده و کتاب گزارمان سال 1391 با 7 هزار برگ گزارمان در دست چاپ بوده و گزارمان سال 89 قبلا رونمایی و ارسال گردیده است و همچنین از کتاب نوآوران که محصول 309 طرح خلاق مربیان در ارایه شیوه های جدید و بدیع بود.

در ادامه این برنامه از برگزیدگان ترویج کتاب و کتابخوانی تقدیر به عمل آمد. اسامی برگزیدگانی که در این برنامه تقدیر شدند به شرح زیر است:

نقی علیزاده خطیبانی، فاطمه بیاتی بوئینی، معصومه موسویان، فرحناز جواد زاده، بسعاد طبیشی، آتوسا معصوم‌زاده، فرزانه گلدوزان، خدیجه کاظمی، لیلا قنواتی‌فرد، پروانه شکرچیان، بهناز صفائی نائینی، محسن فضلی، فرخ سالاری، مسعود گنجعلی خان حاکمی، الیاس ابراهیمی، حامد عسگری‌فرد، آمنه حسینی، زهرا رضوی، فریبا نیک‌بخت، حسین یوسفی، فرانک گلشن‌پور، عطا‌اله گلی حصار، مرتضی فرنام، عبدالوحید بهزادی و هانیه شاکری.

محمدتقی حقی، قاسم عزیززاده گرجی، حسین سمیعی و سهیلا شیخی به عنوان مدیران موفق استانی معرفی شدند.

اسامی سه مولف و مترجمی هم که در این برنامه مورد تقدیر قرار گرفتند، عبارت است از: شهرام شفیعی، معصومه انصاریان و نوشین ابراهیم.

کد خبر 2178176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha