۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۹:۰۴

قاسمی نژاد در گفتگو با مهر:

انتقادات مغرضانه به جودو لطمه می‌زند/ اگر موفقت می‌خواهند باید حمایت کنند

انتقادات مغرضانه به جودو لطمه می‌زند/ اگر موفقت می‌خواهند باید حمایت کنند

عضو تیم ملی جودو با بیان اینکه انتقادات مغرضانه به این رشته لطمه می‌زند گفت: رقابتهای جایزه بزرگ جودو با حضور برخی از بهترین های جهان در سطح فنی بالایی برگزار شد که اعضای تیم ملی مبارزات خوبی را به نمایش گذاشتند.

امیرقاسمی نژاد با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: این دوره از مسابقات به دلیل پرداخت جوایز دلاری با استقبال خوب جودوکاران برتر جهان مواجه شد و شاهد مبارازت خوبی بودیم که جودوکاران ما هم نشان دادند در صورت توجه بیشتر می توانند خود را به سطحی برسانند که از آنها توقع مدال داشته باشیم.
 
وی در مورد مبارزات خود گفت: من تا کسب مدال یک قدم فاصله داشتم و به نفراتی باختم که رنکینگ های چهار و هفت جهان را در اختیار داشتند. نماینده آمریکا که پیش از این به او باخته بودم را با رنکینگ 9 جهان شکست دادم و در کل از مبارزات خود در امارات راضی هستم.
 
این عضو تیم ملی در مورد دلیل حذف جودوکاران ایرانی در این مسابقات گفت: ما از مسابقات طراز اول جهان دور هستیم ، همین جودوکارانی که در این مسابقات حضور داشتنند از امارات راهی توکیو شده و پس از آن به کره جنوبی می روند. جودوکاران ما با چند روز تمرین داخلی به مسابقات اعزام می شوند ولی جودوکار سایر کشورها در کوران مسابقه و تمرین هستند خوب مدال هم کسب می کنند.
 
سرگروه تیم ملی ادامه داد: ما با 5 جودوکار به امارات رفتیم، وحدانی واقعا مقابل یکی از بهترین های روسیه خوب مبارزه کرد. روسها در 60- کیلوگرم جودوکاری را اعزام کردند که یک مبارز عالی بود که همه را با اقتدار شکست داد.حسن زاده با اینکه اولین حضور خود را تجربه می کرد در مقابل نماینده فرانسه با یک اخطار بازنده شد. محجوب هم که روی اتفاق به جودوکاری باخت که در جهانی هم به باخته بود. جمالی هم که با عنوان پنجمی توانایی های خود را ثابت کرد.
 
قاسمی نژاد با اشاره به انتقادات اخیر به نتایج تیم ملی گفت: متاسفانه شاهد برخی انتقادات هستیم که بیشتر به تخریب نزدیک است تا انتقاد. چرا افرادی که مسابقات را ندیده اند به خود اجازه می دهند زحمات مربیان و ملی پوشان را نادیده گرفته و آنچنان سخن بگویند؟ اگر دوستان خواهان پیشرفت جودو هستند باید از تیم ملی حمایت کنند. اگر هم می خواهند به خواسته ها و اهداف شخصی خود برسند که از آنها می خواهم همچنان به تخریب‌های خود ادامه دهند.
 
وی افزود: من معتقدم جودو بد نتیجه نگرفت، ما غیر از جهانی برزیل که داستان متفاوتی با سایر مسابقات دارد، در باقی اعزام ها نتایج خوبی کسب کرده ایم، در واقع با دست خالی به دیدار رقبایی می رویم که امکانات خوبی دارند و نتیجه هم می گیرند. اگر می خواهیم جودو به موفقیت برسد باید امکانات داشته باشیم و در مسابقات مختلف و اردوهای مشترک حضوری فعال داشته باشیم.
 
این عضو تیم ملی در پایان با اشاره به درگذشت استاد خود گفت: با شنیدن خبر درگذشت استاد غضنفری خیلی ناراحت شدم ، مگر یک مربی باید در جودو چند شاگرد تربیت کند که دیده شود. مربی که آخوندزاده، فلاح و ... را به تیم ملی تحویل داد در استان خودش مورد توجه قرار نگرفت تا در تنهایی از دنیا برود.
امیرقاسمی نژاد هفته گذشته در مسابقات ابوظبی در مکان پنجم ایستاد. 
کد خبر 2186151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha