۶ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

سرهنگ مهری:

95 درصد موتورسواران گلستانی فاقد گواهینامه هستند/ گلستان رتبه اول در فوت موتور سواران کشور

95  درصد موتورسواران گلستانی فاقد گواهینامه هستند/ گلستان رتبه اول در فوت موتور سواران کشور

گرگان- خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهوراستان گلستان گفت: تاکنون حدود 10 هزارو 500 گواهینامه ی موتورسیکلت در استان صادر شده است که تنها حدود 5 درصد از موتورسیکلت سواران گواهینامه دارند و حدود 95 درصد فاقد گواهینامه ی موتورسیکلت هستند.

سرهنگ علی اصغر مهری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نزدیک به 200 هزار موتورسیکلت در استان وجود دارد که این تعداد 39 درصد از وسایل نقلیه استان را تشکیل می دهد.

وی سرانه ی موتورسیکلت را در استان 12 درصد عنوان کرد وبیان داشت:ازهر 100 گلستانی نزدیک به 12 نفر موتورسیکلت دارند.

سرهنگ مهری اظهار داشت: تا پایان سال 91 نزدیک به  184 هزار و 642 وسیله نقلیه موتوری شماره گذاری شده است و نزدیک به 15 تا 20 هزار موتورسیکلت بدون پلاک وشماره گذاری در اختیار مردم استان قرار دارد.

رئیس پلیس راهوراستان گلستان گفت: طی 9 ماهه ی سالجاری حدود 88 درصد کشته ها و 81 درصد مصدومین استان را در حوزه ی شهری موتور سیکلت سواران و عابرین پیاده تشکیل می دهند.

سرهنگ مهری به عوامل استفاده ی بیش از اندازه موتورسیکلت در استان اشاره کرد و افزود:فاصله نزدیک شهرها؛ روستاها و تراکم جمعیت و هوای معتدل استان اشتیاق برای استفاده از موتورسیکلت را در استان افزایش داده است.

وی اظهار داشت: اشخاص برای کار، تفریح و سفرهای بین شهری نیز از وسیله نقلیه موتورسیکلت استفاده می کنند و این یک فرهنگ غلط در میان شهروندان گلستانی باب شده است.

گلستان رتبه اول در فوت موتور سواران کشور

وی اذعان داشت: گلستان در بخش فوتی موتورسیکلت سواران رتبه اول را در کشور داراست.

مهری موتورسیکلت را پرخطرترین وسیله نقلیه در استان دانست و بیان داشت: در حدود 40 درصد از تصادفات فوتی و حدود 38 درصد از تصادفات جرحی را موتورسیکلت سواران در استان  منجر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در جهت فرهنگ سازی و استفاده صحیح از موتورسیکلت طرح مشترکی را پلیس راهور استان با اداره کل حمل ونقل وپایانه های گلستان منعقد کرده است.

رئیس پلیس راهوراستان گلستان گفت:این طرح که حدود سه سال است در استان آغاز شده با در اختیار قرار دادن کلاه ایمنی رایگان به موتورسیکلت سواران افزایش ایمنی را به آنها آموزش می دهد.

سرهنگ مهری از برگزاری کارگاههای آموزشی موتورسیکلت در شهرها وروستاههای استان خبر داد وافزود:این طرح باهمکاری حمل ونقل وپایانه ها وپلیس راه استان در جهت آموزش اشخاصی که دارای موتورسیکلت هستند در حال برگزاری است.
 
وی اظهارداشت:نزدیک به 18 شرکت بیمه گر در استان فعال هستند که بیشترین ضررها را در تلفات موتورسیکلت سواران منجر می شوند.وی اذعان داشت:طبق ماده ی 27 شخص ثالث شرکت های بیمه گر موظفند حدود 20 درصد عملیات بیمه ای را به مرکز صادر کننده در جهت صرف اقدامات لازم برای کاهش تصادفات موتورسیکلت سواران در اختیار پلیس راهور استان برای آموزش وایمن سازی به موتورسیکلت سواران در اختیار پلیس راهور قرار دهند.

وی اذعان داشت:متاسفانه سالانه کمتر از یک میلیارد ریال در استان صرف استفاده جهت فرهنگ سازی می شود که باید در جهت افزایش اعتبار در این بخش تجدید نظر شود.

این مسئول از آغاز فعالیت آموزشگاه سینا خبر داد و بیان داشت: افرادی که در جهت درخواست گواهینامه موتورسیکلت می خواهند اقدام کنند، می توانند به تنها آموزشگاه فعال سینا واقع در انتهای جرحان مراجعه کنند.

وی گفت: در آینده ای نزدیک قرار است هر موتورسیکلتی که در داخل پارکینگ است وقرار به ترخیص آن است،ابتدا به آموزشگاه در جهت دریافت گواهینامه موتور معرفی شود سپس می تواند موتور خود را از پارکینگ تحویل بگیرد.

کد خبر 2203104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha