۱۶ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۳۲

طاهری خبرداد:

اجرای گروه موسیقی ایرانی با نوازندگان گرگانی در بهمن ماه

اجرای گروه موسیقی ایرانی با نوازندگان گرگانی در بهمن ماه

گرگان - خبرگزاری مهر: سرپرست کنسرت گروه ایرانی گفت: از دوم تا چهارم بهمن ماه سال جاری گروه موسیقی ایرانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پژمان طاهری بعد از ظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: برای اولین بار تمام نوازندگان این گروه موسیقی اهل گرگان می باشند.

وی تعداد اعضای گروه را 16 نفر اعلام کرد و افزود: سازهای کوبه ای، تنبک، ضرب زورخانه ای، کریستال از جمله سازهایی است که توسط نوازندگان گرگانی در این 3 شب نواخته می شود.

طاهری اجرای برنامه را در 2 بخش دانست و تصریح کرد: بخش اول موسیقی آواز چگور با اشعار مهدی اخوان ثالث و آهنگسازی اردوان طاهری اجرا می شود.

وی ادامه داد: بخش دوم اجرای گروه موسیقی ایرانی از اشعار، شفیعی کدکنی، اخوان لنگرودی، فریدون مشیری و یک غزل از شاعر جوان فاضل نظری می باشد.

وی یادآور شد: خواننده گروه موسیقی ایرانی محمود صالحی می باشد که در جشنواره فجر سال گذشته مقام اول را در رشته آواز کسب کرده است.

پژمان طاهری تاکید کرد: یکی از ویژگی های ارزنده محمود صالحی بی شباهت بودن صدای ایشان با هیچ یک از خوانندگان پیشین می باشد.

سرپرست کنسرت گروه ایرانی اذعان داشت: به دلیل برخورداری ازاستعداد مطلوب محمود صاحی بهترین کارهای خود را جهت اجرا در این کنسرت به ایشان واگذار کرده ام.

وی ضمن اشاره به یکی از اشعار این کنسرت به نام ایران کهن گفت: این شعر فریدون مشیری در زمان اشغال خرمشهر توسط عراق سروده شده است.

طاهری اضافه کرد: با توجه به اینکه پدر محمود صالحی برای دفاع از حریم این مرزو بوم در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده، اجرای بسیار خوبی از سوی خواننده این گروه موسیقی انجام خواهد شد.

وی زمان تمرینات گروه موسیقی ایرانی را 4 ماه دانست و افزود: هفته ای 3 روز و حدود 50 جلسه تمرین با نوازندگان گروه داشته ایم و امیدواریم در خاتمه کار با استقبال شهروندان گرگانی به نتیجه مطلوب برسیم.

سرپرست کنسرت گروه ایرانی هدف از تشکیل این گروه موسیقی را علاقه به شهر گرگان اعلام کرد و بیان داشت: در گذشته با کار در کنار فرد برجسته ای مثل محمد رضا لطفی به شهرت رسیدم و امروز تمام تلاشم این است تاسبب ترقی استعدادهای موسیقی شهر گرگان با اجرا های اخیر باشم.

وی در توضیح روند فعالیت گروه موسیقی ایرانی گفت: اولین کار جدی این گروه در سال 75 اجرا شد و سال 76 با همراهی علی شاهزیدی کنسرت امیر کبیر اجرا شد و پس از آن در سال 82 کنسرت کوچ و در سال 88 نیز به خوانندگی شهرام ناظری کنسرت دیگری در شهر گرگان به اجرا درآمد.

کد خبر 2209136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha