۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲

مسرور خبر داد؛

تصویب طرح راهبردی و جامع منطقه آزاد انزلی در شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

تصویب طرح راهبردی و جامع منطقه آزاد انزلی در شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

انزلی – خبرگزاری مهر: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از تصویب طرح راهبردی و جامع این منطقه در نخستین جلسه شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مسرور پیش از ظهر شنبه  در جلسه سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: براساس طرح جامع مصوب، منطقه آزاد انزلی طی سه دوره زمانی پنج ساله و در مجموع به مدت 15 سال به منطقه ای هوشمند، جهانی و سبز تبدیل می شود.

وی بیان داشت:  روند تهیه و تنظیم طرح جامع منطقه آزاد انزلی از سوی شرکت های مهندسان مشاور داخلی و خارجی، با همکاری بدنه کارشناسی سازمان حول محور توانمندی های محلی، استانی، ملی و بین المللی این منطقه از سال 87 آغاز و در سال 91 به پایان رسیده است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت: براساس مطالعات انجام گرفته و امکان سنجی های صورت گرفته حوزه های بازرگانی، صنعتی و گردشگری به دلیل داشتن میزان سودآوری و توان اشتغالزایی بالاتر نسب به سایر کارکردهای این منطقه به عنوان اولویت های اصلی جذب سرمایه گذار و فعالیت در منطقه آزاد انزلی تصویب و از سوی این سازمان به اجرا در خواهد آمد.

وی درخصوص فرآیند تنظیم و تصویب اسناد طرح راهبردی و جامع این منطقه افزود: تهیه و تنظیم اسناد طرح راهبردی و جامع منطقه با مطالعات مختلف در بخش های راهنما، اقتصادی، گردشگری، بررسی زیرساخت ها، شبکه های حمل و نقل، توسعه صنعتی، جمیعتی، اجتماعی،کالبدی و فضایی، محیط زیست انجام گرفته است که در انتها این اسناد پس از جمع بندی به سه سند اصلی و نهایی تبدیل شده اند.

مسرور اذعان داشت: پس از هر مرحله تنظیم، اسناد مطالعاتی با تشکیل کارگروه های تخصصی متشکل از نمایندگان گروه مشاور و کارشناسان سازمان مورد بررسی تخصصی قرار گرفت و درنهایت بعد از تصویب در هیئت مدیره سازمان و شورای پژوهشی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز تصویب و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شد.

 وی در ادامه مراحل سه گانه تحقق طرح راهبردی و جامع را دوران جهش، بلوغ و تثبیت اعلام و درخصوص راه های تحقق مراحل مختلف این طرح گفت: دوران جهش مرحله آمادگی زیرساختی منطقه است که در آن برند سازي منطقه آزاد انزلي از طريق زمينه سازي براي بازاريابي محصولات و كالاهاي توليدي به همراه جلب مشاركت خارجي و داخلي، تكميل شبكه هاي زيربنايي وترانزيتي داخل محدوده و مسيرهاي ورودي - خروجي، اتصال به شبكه راه آهن سراسري از طريق وصل شدن به مسير راه آهن قزوين رشت انزلي، بهره برداري از فاز نخست بندر كاسپين، ايجاد و ساماندهي پهنه بنديهاي مختلف مشتمل بر شهرك هاي صنعتي، شهرك علمي - فني و دهكده تندرستي، فرآيند سازي و اخذ رتبه هاي بين المللي مديريت سازماني در این مرحله جهش از سوي سازمان انجام مي شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی همچنین مرحله بلوغ منطقه آزاد انزلی را دومین مرحله دستیابی به برنامه های طرح راهبردی و جامع بیان کرد و افزود: مرحله بلوغ منطقه، مرحله جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي براي تحقق اهداف كلان و راهبردي است.

وی  در ادامه سومين مرحله از اهداف طرح راهبردي و جامع سازمان متبوع خود را مرحله تثبيت اعلام كرد و اظهارداشت: دوره تثبيت كه مشتمل بر رسيدن اين منطقه به منطقه اي هوشمند، سبز و جهاني است آخرين مرحله از مرحله بندي عام اهداف كلان و راهبردي است كه  در دوره پنج ساله سوم محقق مي شود.

کد خبر 2211766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha