۲۴ دی ۱۳۹۲، ۹:۰۱

امام جمعه اهل سنت پیرانشهر:

ریشه تفرقه جهل و تعصب است/ دوری از وحدت جامعه را نابود می‌کند

ریشه تفرقه جهل و تعصب است/ دوری از وحدت جامعه را نابود می‌کند

زاهدان-خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت پیرانشهر از جهل و تعصب به عنوان عوامل تفرقه یاد کرد و گفت: افرادی که به دنبال تفرقه بوده و بر خلاف وحدت در حرکتند یا به دنبال منافع خود هستند و یا اینکه از شیطان پیروی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا مصطفی محمودی شامگاه دوشنبه در آیین جشن وحدت که در تالار اجتماعات نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و با حضور علمای حوزه های علمیه و علوم دینی اهل تشیع و تسنن برگزار شد از وحدت به عنوان تنها رمز پیروزی مسلمانان در برابر کفار یاد کرد.

ماموستا محمودی با تبریک به مناسبت ولادت رسول مکرم اسلام و آغاز هفته وحدت اظهار داشت: برخی از افراد آنقدر در دنیا غرق می شوند و اعتقاداتشان ضعیف است که دین را رها کرده و تفرقه را در پیش می گیرند.

وی با اشاره به اختلافات و جنگ های داخلی در کشور های اسلامی افزود: بخشی از تفرقه بوجود آمده در کشورهای اسلامی ناشی از توطئه های آشکار و پنهان آمریکایی ها در دور ساختن مسلمانان از محور وحدت است.

امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه هفته وحدت فرصت مغتنمی برای ایجاد همدلی وابراز محبت است افزود: وحدت یکی از ضروریات زندگی است و بدون توجه به آن علاوه بر تضعیف دین، اقتصاد و فرهنگ اسلامی هم تضعیف می شود.

پیامبر اسلام منادی وحدت از جانب پرودگار  

ماموستا مصطفی محمودی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تولد، بعثت و حتی هجرتش برای مسلمانان و بشریت مایه برکات فراوان بود اظهار داشت: ایشان وسیله ای بود تا از جانب خداوند سرزمین تاریک و سراسر ظلم عرب جاهلیت را نورانی سازد و اخوت و برادری را جاری نماید.

وی افزود: رسول مکرم اسلام(ص) با ارمغان آوردن دین اسلام به جای بغض و کینه و عداوت در دوران جاهلیت مودت و دوستی و مهربانی را به بشریت هدیه کرد.

وی تاکید کرد: پیامبر گرامی برنامه ای بسیار مترقی و مدون را با نام قرآن برای مسلمانان بر جای گذاشت که با پیروی از آن می توان به سعادت و کمال رسید.

ماموستا محمودی با اشاره به اضطراب موجود در کشور های غربی گفت: دلیل اینکه تفکر غربی و الگوی زندگی آنها تا کنون ناموفق بوده و همواره تغییر یافته است به دلیل محرومیت از داشتن برنامه ای الهی هم چون کتاب اسمانی مسلمانان هستند.

هفته وحدت یادگار امام راحل(ره)

امام جمعه اهل سنت پیرانشهر همچنین در این مراسم از هفته وحدت به عنوان یادگار همیشه جاودان امام راحل(ره) یاد کرد و افزود: از آنجا که حضرت امام اعتقادش به دین کامل بود و سعادت مردم و مستضعفان سراسر دنیا را آرزو داشت در نخستین گام پس از پیروزی انقلاب اسلامی این هفته مبارک را نامگذاری و بنیان نهادند که تا امروز برکات آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه رسول مکرم اسلام، وسیله وحدت از طرف خداوند بود امام راحال نیز تولد این شخصیت بزرگوار را مبدا و منشا وحدت در جهان اسلام قرار دادند.

ماموستا محمودی یادآور شد: در زمان رژیم پهلوی بین شیعه و سنی فاصله زیادی ایجاد شده بود  و این مذاهب هیچ شناختی از یکدیگر نداشتند و چه بسا به دلیل همین ناآگاهی یکدیگر را خارج از دین معرفی می کردند.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره)موجب شد تا برادران اهل تشیع و تسنن در کنار یکدیگر قرار گرفته و هر روز بر همدلی و مودت بین آنها افزوده شود.

وی افزود: در همین راستا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشوراسلامی مستقل دنیا با برگزاری نشست کنفرانس اسلامی به عنوان یکی از ابتکارات پر افتخار خود نقش بسزایی در ایجاد همدلی علما و اندیشمندان جهان اسلام و حل مشکلات آنها دارد.

امام جمعه پیرانشهر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای رهبری است که توانایی رهبری دنیای اسللام را دارا است و لذا باید برای حفظ این نعمت الهی و دستاورد با حفظ وحذت بیشتر از آن صیانت و پاسداری کرد.

 

کد خبر 2214048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha