۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲

شوراي عالي هماهنگي ترابري پس از دو سال تشکیل جلسه داد

شوراي عالي هماهنگي ترابري پس از دو سال تشکیل جلسه داد

سرپرست معاونت برنامه ريزي و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي از جا به جا شدن 612 ميليون تن كالا در كشور تا پايان آذر 92 خبر داد و گفت: در بخش دريايي 12 نفر کشته، 5 نفر ناپديد و 12 نفر مجروح شدند و اين درحالي است كه در بخش هوايي نيز فقط سه مجروح داشته ايم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود سالمي در يكصد و شصت و هشتمين جلسه شوراي عالي هماهنگي ترابري كه پس از دوسال با حضور وزير راه و شهرسازي تشكيل شد با اعلام اينكه در 9 ماهه سال 92 در مجموع 612 ميليون تن كالا از طريق شقوق مختلف حمل و نقلي در كشور جا به جا شده است، گفت: اين ميزان اگرچه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشد نيم درصدي را نشان مي‌دهد، اما از هدف تعيين شده در برنامه پنجم توسعه، دو درصد كمتر است.

وي با اشاره به آمار ترانزيت 9 ميليون تني كالا تا پايان آذر امسال و رشد 6 درصدي آن در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: با وجود اين ميزان رشد، همچنان از هدفگذاري انجام شده در برنامه 10 درصد عقب هستيم.

سرپرست معاونت برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه در مجموع 292 ميليون نفر مسافر در 9 ماهه امسال با شيوه هاي مختلف حمل و نقل جابه جا شده اند، از كاهش 10 درصدي اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصريح كرد: 83 درصد مسافران از طريق جاده، 6 درصد از طريق هواپيما، 4 درصد از طريق دريا و مابقي از طريق راه آهن جابه‌جا شده‌اند.

وي ادامه داد: از مجموع بار جابه جا شده در كشور نيز سهم حمل و نقل جاده اي، ريلي و دريايي نيز به ترتيب 81 ، 14 و 15 درصد بوده است.

سالمي به آمار سوانح و تلفات انواع سيستم‌هاي حمل و نقلي در 9 ماهه سال 92 نيز اشاره كرد و افزود: تا پايان آذر امسال آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی درون شهری، برون شهری و راه‌های روستایی به 10 هزار و 719 نفر رسيد كه 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش نشان مي‌دهد.

وي با اعلام اينكه در حمل و نقل ريلي در 9 ماهه سال 92 سانحه‌اي نداشته ايم، اظهار داشت: در بخش دريايي 12 نفر کشته، 5 نفر ناپديد و 12 نفر مجروح شدند و اين درحالي است كه در بخش هوايي نيز فقط سه مجروح داشته ايم.

سرپرست معاونت برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اينكه راه آهن در چهار سال گذشته در مجموع 34 ميليون تن كالا را جا به جا كرده است، تصريح كرد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه بايد سهم حمل و نقل ريلي از جابه جايي مسافر به 18 درصد و از بار به 30 درصد افزايش يابد.

يكصد و شصت و هشتمين نشست شورايعالي هماهنگي ترابري كشور به رياست عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي و با حضور اعضاي شورا برگزار شد. در اين نشست پس از بررسی عملكرد بخش حمل و نقل بار، مسافر و نيز ترانزيت كالا در 9 ماهه اول امسال، در زمينه؛ رفع مغايرت­‌هاي آماري در ترانزيت كالا با گمرك ايران، ساماندهي تردد وسايط حامل بار در ارتباط با كشورهاي همسايه، نحوه استفاده بهينه از ظرفيت شبكه­‌هاي حمل و نقل با هدف كاستن از هزينه‌­هاي حمل و نقل، تبادل نظر و تصميمات لازم اتخاذ شد.

کد خبر 2214930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha