۲۶ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۰۶

پرونده جشنواره سوم جام جم هم بسته شد

پرونده جشنواره سوم جام جم هم بسته شد

سومین جشنواره جام جم با ویژگی‌های خاص خود شب گذشته با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جشنواره بین المللی جام جم شب گذشته چهارشنبه 25 دی ماه با تجلیل از خانواده شهدا، هنرمندان و برگزیدگان این دوره از جشنواره با حضور عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما، دیگر مدیران و جمع گسترده‌ای از هنرمندان به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم که به صورت زنده از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رفت و اجرا و تهیه‌کنندگی آن را احسان علیخانی برعهده داشت، مهدی فرجی دبیر سومین جشنواره در سخنانی گفت: صدها اثر تلویزیونی در شش بخش بین‌الملل، مستند، گفتگو محور، مجموعه‌های نمایشی، تله فیلم و پویانمایی داوری و ارزیابی شد. این جشنواره برای نخستین بار با حضور 380 اثر از 18 کشور دنیا به گونه بین‌المللی برگزار شد، که از این آثار ارائه شده با موضوع بیداری اسلامی 363 اثر در حوزه مستند و 17 اثر مجموعه تلویزیونی بوده است.

وی افزود : در بخش مستند، 160 اثر  داوری شد که 30 اثر مجموعه مستند بوده است. 122 برنامه گفتگو محور و ترکیبی نیز به مرحله نهایی راه پیداکرد و 34 اثر مجموعه‌ نمایشی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس داوری شد. همچنین در این جشنواره 42 تله فیلم و 104 اثر پویانمایی داوری شده است.

دبیر جشنواره بین‌المللی جام‌جم در ادامه سخنان خود از کسانی که برگزیده سومین جشنواره بین‌المللی جام‌جم شده‌اند خواست که تعالی خود را حفظ و بر ارتقاء آن بیفزایند. وی از هنرمندانی که منتخب سومین جشنواره بین‌المللی جام‌جم نشده‌اند نیز خواست که از هم‌اکنون به ارائه آثار بهتر برای چهارمین جشنواره بین‌المللی جام‌جم اهتمام کنند.

فرجی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و جمعی از هنرمندان مجموعه "معراجی‌ها" که جان خود را از دست دادند، از همکاری رییس رسانه ملی، معاون سیما، هیئت داوران، اصحاب رسانه و ستاد جشنواره قدردانی کرد.

پس از این علی دارابی معاون سیما به سخنرانی پرداخت و بیلان کاری از 10 سال اخیر معاونت سیما ارائه کرد.

اهدای جوایز بخش‌های گوناگون

بخش مستند نخستین بخشی بود که جوایز آن اهدا شد و در ادامه برگزیدگان بخش‌های پویانمایی، بین الملل، برنامه‌های گفتگو محور و فیلم‌های تلویزیونی پشت هم اعلام شدند.

خوانندگی دو قطعه توسط سالار عقیلی که با پیانونوازی آیدین الفت همراه بود، در ادامه صورت گرفت و پس از این عزت الله ضرغامی به مدت 50 دقیقه سخنرانی کرد.

با حضور ضرغامی دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی و دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی که چهره‌های علمی و کارشناسان تلویزیونی هستند، تجلیل شدند.

بزرگداشت خانواده شهدا نیز در ادامه رخ داد و  همسر شهید یعقوبی (خانم ابراهیمی) و خانواده‌های شهیدان زین الدین، حسن شاطری، شیرودی و کشوری از خانواده‌های معظم شهدا بودند که در این جشنواره از آنها تجلیل شد.

تقدیر از کارگردانان الف ویژه

بنا بود از کارگردانان الف ویژه تلویزیون نیز تقدیر به عمل بیاید و به این ترتیب مسعود جعفری جوزانی برای سریال تاریخی در چشم باد، کیانوش عیاری برای مجموعه تلویزیونی روزگار قریب، کمال تبریزی برای مجموعه تلویزیونی شهریار، داود میرباقری برای سریال مختارنامه، فرج الله سلحشور برای سریال یوسف پیامبر، یدالله صمدی برای سریال شوق پرواز، ضیاالدین دری برای سریال تاریخی کلاه پهلوی، محمدحسین لطیفی برای سریال تاریخی نردبام آسمان، شهرام اسدی برای سریال تاریخی شیخ بهایی و حسن فتحی برای مجموعه تلویزیونی مدار صفر درجه تجلیل شدند.

در بخش تجلیل از هنرمندان سومین جشنواره بین المللی جام جم نیز از  استاد علی نصیریان، مهدی فخیم زاده، آتیلا پسیانی، سیروس گرجستانی، ابوالقاسم طالبی، سالار عقیلی، پرویز شیخ طادی، حسین یاری ، مسعود بهبانی نیا، پوراندخت مهیمن ، شقایق دهقان، بهنام تشکر، هومن برق نورد، سروش صحت، محمداقبال واحدی و اکبر عبدی قدردانی شد.

سریال‌های نمایشی آخرین بخشی بود که برگزیدگان آن اعلام شد و بعد از آن در حالی که وارد روز 26 دی شده بودیم، مراسم به پایان رسید! صرف شام آخرین بخش از مراسم بود که حوالی ساعت 1 بامداد انجام شد.

کد خبر 2215694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha