۸ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۳۳

جعفری نژاد به مهر خبر داد:

اتمام سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی فارس

 اتمام سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی فارس

شیراز - خبرگزاری مهر: معاون نظارت و پايش محيط زيست استان فارس از اتمام سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در این استان خبرداد.

محسن جعفری نژاد در خصوص سرشماری پرندگان در استان فارس به خبرنگار مهر گفت: سرشماری گونه های مختلف پرندگان در استان فارس از دی ماه سال جاری آغاز و دو روز قبل به پایان رسید.

وی ادامه داد: در این سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی شامل انواع اردک ها ، لک لک سیاه ، اگرت کوچک و بزرگ ، حواصیل ، پلیکان خاکستری و باکلان ، کشیم سانان و آبچیلک سرشماری شدند که عمده این پرندگان ، خاص مناطق سردسیر شمالی هستند.

وی با اشاره به مهاجرت تعداد قابل توجهی پرنده به دریاچه طشک اظهار داشت: در این سرشماری تعداد قابل توجهی پرنده در سدها و دریاچه های استان فارس مشاهده شد که میزان مهاجرت پرنده به دریاچه طشک قابل توجه است.

معاون نظارت و پايش محيط زيست استان فارس ادامه داد: نتایج دقیق این سرشماری طی چند روز آینده به طور حتم اعلام خواهد شد.

خسارت 400  میلیونی برف به محیط زیست فارس

جعفری نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از خسارت 400 میلیون تومانی برف به محیط زیست استان خبر داد و افزود: این میزان خسارت فقط تلفات حیات وحش را در بر نمی گیرد.

وی ادامه داد: به دلیل بارش شدید برف به جاده های دسترسی به نقاط حفاظت شده، آتش برها، علوفه و گندمهای توزیع شده در مناطق خساراتی وارد شد که میزان آن 400 میلیون تومان برآورد شده است.

معاون نظارت و پايش محيط زيست استان فارس با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده به ستادبحران گزارش شده، بیان کرد: این خسارتها بیشتر شامل منطقه بهرام گور و پارک ملی بمو بوده است.

جعفری نژاد گفت: در این میان تعدادی از گونه های حیات وحش از جمله آهو تلف شدند که این امر ناشی از فرار آنها از منطقه و گرفتاری در چنگال سگهای دامی یا گرگ بوده است.

وی گت: البته تعدادی از گونه ها نیز منطقه را ترک کرده که با اقدامات صورت گرفته و با همکاری اهالی محل این گونه ها به منطقه برگردانده شدند.

کد خبر 2222956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha