۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰

به دعوت شرکت نفت/

نویسنده ژاپنی کتاب «مردی که او را با لقب دزد دریایی می نامیدند» از آبادان بازدید می کند

 نویسنده ژاپنی کتاب «مردی که او را با لقب دزد دریایی می نامیدند» از آبادان بازدید می کند

آبادان – خبرگزاری مهر: صبح امروز و به دعوت شرکت نفت و برای تحقیق در راستای ادامه رمان « مردی که او را با لقب دزد دریایی می نامیدند» نویسنده این کتاب از آبادان بازدید می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نائوکی هیا کوتا نویسنده رمان معروف کتاب «مردی که او را با لقب دزد دریایی می نامیدند» در برنامه ای از پیش تدارک دیده شده توسط شرکت نفت آبادان و برای تکمیل تحقیقات خود در جهت نگارش بخش دوم این رمان از آبادان بازدید میدانی به عمل می آورد.

وی در این سفر از باغ موزه آبادان، اسکله شماره هشت و بلوار شهدای آبادان بازدید می کند و در ادامه این سفر نیز با مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان دیدار خواهد داشت.

این نویسنده ژاپنی همچنین امروز بعد از ظهر در یک گفتگوی زنده تلویزیونی با صدا و سیمای مرکز آبادان شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ملی شدن صنعت نفت ایران و در اوج کارشکنی های دولت انگلیس در جهت تحریم نفت ایران، شرکت نفتی ˈایده میتسوˈ با اعزام نفتکش ˈنیشوماروˈ به بندر آبادان مقدار قابل توجهی نفت از ایران خریداری کرد. این رویداد که پس از پهلوگیری این نفتکش در ماه می 1953 (بهار 1332) در بندر ˈکاواساکیˈ در صدر اخبار نفتی آن زمان جهان قرار گرفت، تحلیل ها و مناسبت های خاصی را میان ایران و ژاپن رقم زد.

این نفتکش مقدار 22 هزار تن بنزین و نفت گاز از پالایشگاه آبادان بار زد و به کاوازاکی برگشت.شرکت ملی شده نفت ایران هزینه این فرآورده ها را از شرکت ایده میتسو نگرفت.

پس از آن شرکت مختلط نفت ایران و انگلیس (بی پی) از ایده میتسو در دادگاه توکیو شکایت کرد، هر روز مردم از طریق روزنامه ها موضوع را پی گیری می کردند تا اینکه دادگاه شکایت بی پی را وارد ندانست.

نائوکی هیاکوتا (Naoki Hyakuta) از این حادثه یک داستان جذاب نوشته است که یکی از پرفروش ترین کتاب سال ژاپن شده و توانسته در مدت یک سال حدود دو میلیون نسخه از این کتاب را در کتابفروشی ها بفروش برساند.


 

کد خبر 2242821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha