۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۱۶

کولیوند در گفتگو با مهر:

صدور مجوز تغییر کاربری کاخ مروارید منوط به ابلاغیه شورای عالی شهرسازی است

صدور مجوز تغییر کاربری کاخ مروارید منوط به ابلاغیه شورای عالی شهرسازی است

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت تغییر کاربری کاخ مروارید بر اساس مجوز شورای عالی شهرسازی و با رعایت قانون مدیریت خواهد شد.

محمد جواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج با بیان این مطلب افزود: با توجه به مصلحت شهر و طبق قانون و با توجه به اهمیت موضوع تغییر کاربری کاخ مروارید از نظر میراث فرهنگی، راهبردهای اساسی برای مدیریت کاخ مروارید در نظر گرفته می شود.

وی در جواب سوال خبرنگار مهر مبنی بر خبر منتشر شده در سایت خبری شهرداری کرج پیرامون فراهم کردن مقدمات احداث واحدهای مسکونی در محوطه کاخ مروارید، اظهار داشت: شاید شهرداری در حال فراهم کردن مقدمات باشد ولی صدور مجوز احداث واحدهای مسکونی در محدوده کاخ مروارید منوط به ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری در این خصوص است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از این اثر تاریخی و اطلاع نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از جریان طرح تغییر کاربری کاخ مروارید جای هیچگونه نگرانی نیست.

به گزارش مهر، روز گذشته عبدالهی مدیر املاک و مستغلات شهرداری کرج در واکنش به گزارش مهر با اشاره به اینکه اراضی کاخ مروارید 101 هکتار است، گفته بود: بنیاد تعاون در خصوص اخذ مجوز کلی ساخت قطعات کاربری مسکونی اقدام کرده است که پس از انتقال "سهم شهرداری" در این خصوص نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

طبق گفته دیروز عبدالهی، 54 هکتار از اراضی از سوی بنیاد تعاون به شهرداری واگذار خواهد شد و بقیه تغییر کاربری داده خواهد شد که به عقیده کارشناسان در اینصورت میزان ارزش اراضی تغییر کاربری داده شده بیش از هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

 

کد خبر 2253671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha