۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۱۰

خوئینی به مهر خبر داد:

سومین نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم در قم برپا شد/ ساخت ماکت بقیع قبل از تخریب

سومین نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم در قم برپا شد/ ساخت ماکت بقیع قبل از تخریب

قم - خبرگزاری مهر: مسئول نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم گفت: سومین دوره این نمایشگاه از 21 اسفند برپا شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

حسن علی خوئینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سومین نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم به مناسبت ایام فاطمیه و با هدف تبیین سبک زندگی فاطمی و روضه خوانی در استان قم برپا شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه غرفه‌های ولادت، شهادت و چگونگی زندگانی حضرت زهرا(س) با بخش‌هایی همچون حجاب، نماز خواندن و دعا برای همسایگان، سختی‌های شعب ابی طالب، باغ فدک و غدیر خم به تصویر کشیده شده است.

مسئول نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم عنوان کرد: در فضای کوچه‌های بنی هاشم این نمایشگاه، غرفه‌های فرهنگی وجود دارد و در آن عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات نقاشی و خوشنویسی صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: این نمایشگاه نسبت به دو سال گذشته گسترده تر برپا شده و در آن مصیبت‌های پنج تن آل عبا به تصویر کشیده شده است.

مسئول نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم ادامه داد: راوی قسمت‌های مختلف غرفه‌های این نمایشگاه را توضیح داده و همچنین روایت تصویری از زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) به بازدیدکنندگان داده می‌شود.

برگزاری روضه خوانی در کنار پنجره های بقیع

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ماکت بقیع قبل از تخریب، توسط گچکاران حرفه‌ای قم و شهرهای دیگر ساخته شده و نوشته‌های برجسته آن نیز در آن درج شده است.

خوئینی با اشاره به روضه خوانی در کنار پنجره های بقیع این نمایشگاه عنوان کرد: در ایام فاطمیه دوم قبل از اذان مغرب روضه خوانی شهادت حضرت زهرا(س) در کنار پنجره‌های بقیع به زبان فارسی و آذری در این نمایشگاه برپا می‌شود.

مسئول نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم ابراز داشت: این نمایشگاه از 21 اسفند برپا شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد و علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند ساعت 15 تا 20 به آستان مقدس امامزاده ابراهیم واقع در خیابان امامزاده ابراهیم(ع) مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: زمان صبح، گروه‌های دانش آموزی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و عصرها برای عموم است.

کد خبر 2257579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha