۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸

نیمه دوم خرداد/

جشن ییلاق در زنجان برگزار می شود

جشن ییلاق در زنجان برگزار می شود

زنجان -خبرگزاری مهر: نیمه دوم خرداد امسال جشن ییلاق در شهرستان زنجان برگزار می شود.

 به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،با اعلام این خبر ،گفت: جشن در اولین دوره به خاطراینکه با مشارکت اهالی بومی منطقه  با برگزاری بازیهای سنتی بومی،موسیقی آشیقی و سایر برنامه های جنبی برگزار شد،نسبت به دومین دوره در سطح مطلوبی برگزار شد.

بهمن اسکندری،جشن ییلاق را فرصت مغتنمی برای آشنایی گردشگران با مشکلات زندگی عشایری و آداب و سنن آنها و نیز جاذبه های طبیعی منطقه برای گردشگران معرفی کرد.

وی،بر لزوم مستقر شدن امکانات بهداشتی در مناطق عشایری تاکید کرد و افزود: در استان زنجان در نقاط مختلف مناطق بکر ناشناخته فراوانی وجود دارد که باید با برنامه ریزی برای گردشگران و دوستداران طبیعت معرفی شود.

این مقام مسئول،با اشاره به برگزاری جشنواره  های موفق آش و قوچ در استان عنوان کرد: مشابه این برنامه ها را می توانیم در جشنواره ییلاق برگزار کنیم و یا تلفیقی از این قبیل برنامه ها می تواند،به جشنواره حال و هوای دیگری بدهد.   

اسکندری،برگزاری جشنواره امسال در زمان مناسب را فرصت مناسبی برای طبیعت دوستان،رسانه ها و عکاسان خبری برای شناسایی ظرفیت های بالقوه برای عموم عنوان کرد و با اشاره به محدود بودن امکانات دولتی خاطر نشان کرد:توان بخش خصوصی برای جذب توریسم و معرفی منطقه می تواند در معرفی مناطق گردشگری طبیعی استان حائز اهمیت باشد.

وی،افزود: این جشنواره فرصت مناسبی است تا مردم و مسئولان مشکلات سد راه عشایر را از نزدیک نظاره گر باشند.

این مقام مسئول،گفت: در استان ظرفیت بالای یک میلیون و 300 هزار واحد دامی وجود دارد و متاسفانه به بهره برداران،دامداران و عشایر سطح استان کمتر توجه شده است.

اسکندری،نقش عشایر را در تولید گوشت دامی،پشم و نیز رونق صنعت لبنیات مهم دانست و ورود گردشگر برای معرفی زندگی بیشتر عشایر سطح استان و نگاه تخصصی به حوزه جاذبه های طبیعی را مهم دانست.

کد خبر 2277331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha