۹ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۶

مولوي اسحاق مدني:

تمام مسلمانان ايران در امنيت و برادرانه زندگي می‌كنند

تمام مسلمانان ايران در امنيت و برادرانه زندگي می‌كنند

مشهد- خبرگزاري مهر: عضو مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت:تمام مسلمانان در ايران به دليل انديشه‌هاي مقام معظم رهبري در امنيت و برادرانه زندگي مي كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مولوي اسحاق مدني عصر پنج شنبه در همایش بعثت نماد وحدت و رحمت، با بیان اینکه پيامبر اسلام سرچشمه تمام فيض‌ها و بركات دنياست؛ اظهار کرد: همه اديان الهي يك امت واحد هستند زيرا با وجود اختلاف در برخي از مسائل در اصول الهي مشترك هستند.

وی با اشاره به اهميت حفظ وحدت ميان شيعه و سني گفت:‌ مسلمانان به دليل پايبندي بر اصول اسلام داراي هر سليقه كه باشند از يك كتاب، قبله و پيامبر پيروي مي‌كنند پي نبايد اختلافات سببب خروج آنان از يك امت واحد شود.

وي با بيان اينكه تمام مسلمانان در ايران به دليل انديشه هاي مقام معظم رهبري در امنيت و برادرانه زندگي مي‌كنند افزود:‌ اين برخلاف خواسته دشمنان اسلام است زيرا استعمار خواهان ذلت دنياي اسلام است.

مولوي اسحاق مدني با تأكيد بر اينكه علماي اسلام بايد از دامن زدن به فتنه ها پرهيز كنند گفت:‌ استكبار با حربه ايجاد اختلافات مذهبي  سعي در از بين بردن تمام نشانه هاي اسلام در دنيا و امت اسلامي دارد.

اختلافات مذهبي شيوه‌اي براي از بين بردن استقلال پاكستان

عضو مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با  بيان اينكه پاكستان در ابتدا الگوي وحدت براي جهان اسلام بود؛ افزود:‌ ايجاد اختلافات مذهبي بهترين شيوه اي بود كه توسط استكبار جهاني براي از بين بردن استقلال در اين كشور به كار برده شد.

وي با اشاره به اينكه در اختلاف همه در عذاب هستند گفت:‌ هيچ مذهبي در فضاي فتنه رشد نمي كند.

وي با بيان اينكه احاديث زيادي در مذهب اهل تسنن در فضائل اخلاقي حضرت علي(ع) وجود دارد افزود:‌ ايشان و ديگر خلفاي اسلام با وجود اختلافات فكري، براي پيشبرد اهداف اسلام مانند برادران ديني با يكديگر همكاري مي كردند.

مولوي اسحاق مدني با اشاره به اينكه راه حل جهان اسلام اين است كه سيره بزرگان خود عمل كرده و در تمام مسائل اسلام به آنان اقتدا كنيم افزود:‌ اگر بزرگان دين اسلام اختلافات را كنار نمي گذاشتند اسلام در نطفه خفه مي شد و از بين مي‌رفت.

وي با بيان اينكه عزت روحانيون و علما در ايران از عنايات خداوند است گفت:‌ روحانيون و علماي شيعه و سني بايد با حفظ وحدت و احترام به مقدسات يكديگر اين وحدت را حفظ كنند.

در همايش بعثت نماد وحدت و رحمت از سوي اداره كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي با حضور علما و فضلاي شيعه و اهل سنت مناطق تلفيقي، ائمه جمعه و فرمانداران مناطق تلفيقي و استاندار خراسان رضوي و جمعي از اساتيد برجسته كشوري در محل اردوگاه دانش آموزان مازندران مشهد برگزار شد.

کد خبر 2301302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha