۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۴

طرح اوقات فراغت در 400 پایگاه تبلیغات اسلامی خراسان شمالی آغاز می شود

طرح اوقات فراغت در 400 پایگاه تبلیغات اسلامی خراسان شمالی آغاز می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی این اداره کل از اول تیر ماه در 400 پایگاه در روستاها و شهرهای استان آغاز می شود.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اول تیر تا دهم مرداد ماه تابستان امسال برگزار می شود، اظهار داشت: این طرح در 400 پایگاه شهرستان های هشت گانه این استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که این طرح با هدف ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی و سپری شدن مناسب اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی شده است، اضافه کرد که این طرح در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و در قالب بوستان های معرفت ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان، هسته های فرهنگی ویژه جوانان و کاروان های دین، نشاط و زندگی ویژه روستاییان استان برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا امسال تابستان در طرح غنی سازی اوقات فراغت خراسان شمالی 30 بوستان معرفت، 15 هسته فرهنگی و اعزام 40 کاروان دین، نشاط و زندگی به روستاها برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی، اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی، تفریحی و ورزشی، برگزاری جشنواره‌ها و اردوها، تشکیل هسته فرهنگی و بوستان‌های معرفت، اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی و ... برخی از برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در این طرح محسوب می شوند.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که در طرح مزبور  165 روحانی از حوزه های علمیه قم، مشهد و روحانیان بومی استان با اداره کل تبلیغات اسلامی استان مشارکت می کنند، افزود: علاوه بر این در اجرای طرح از ظرفیت روحانیان طرح هجرت بلندمدت فعال در روستاهای خراسان شمالی هم استفاده خواهد شد.

به گفته وی با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با آغاز تعطیلات تابستانی در طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی این اداره کل سعی شده تا اولویت با برنامه ها و فعالیت های قرآنی باشد.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که تابستان امسال بیش از 70 درصد برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی روستاها و مناطق محروم این استان برگزار می شود، افزود: علاوه بر این بخشی از برنامه های این طرح نیز در روستاهای مرز بین مناطق شیعه و سنی نشین اجرایی می شود.

 

کد خبر 2314961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha