۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۲۳

پیچیدگی‌های پلیس بودن از زبان یک بازیگر/ شخصیت‌های «زخم» معرفی می‌شوند

پیچیدگی‌های پلیس بودن از زبان یک بازیگر/ شخصیت‌های «زخم» معرفی می‌شوند

محمد صادقی بازیگر نقش پلیس در سریال در حال ساخت «زخم» از نقشش در این مجموعه به کارگردانی مسعود آب‌پرور صحبت کرد.

محمد صادقی که این روزها مشغول بازی در سریال «زخم» به کارگردانی مسعود آب‌پرور است به خبرنگار مهر گفت: در این کار نقش یک افسر پلیس را دارم و حدود یک هفته است که جلوی دوربین رفته‌ و بازی داشته‌ام.

وی در توضیح نقش خود با اشاره به اینکه حدود پنج قسمت از فیلمنامه را خوانده است، گفت: درباره توضیحات بیشتر از نقش باید فیلمنامه به طور کامل در دست باشد تا بتوان از روح کلی این نقش و جزییات آن سخن گفت. در این بازه زمانی یک هفته ای هم که کار تصویربرداری شد شخصیت‌ها بیشتر جنبه معرفی داشتند.

بازیگر سریال «خواب و بیدار» به لوکیشن‌هایی که این مجموعه در آنها فیلمبرداری شد اشاره کرد و گفت: این سریال در یک دبیرستان دخترانه کلید خورد و دبیرستان را به خوبی به شکل یک کلانتری درآوردند. بیشتر کار در این کلانتری تصویربرداری شد و البته لوکیشن‌هایی خارج از کلانتری هم داشتیم.

صادقی که پیش از این در چند مجموعه پلیسی دیگر حضور داشته است درباره این ژانر توضیح داد: کارهای پلیسی در همه دنیا طرفداران زیادی دارد. فخیم‌زاده و آب‌پرور در این حوزه تجربیات خوبی کسب کرده‌ و فیلم‌های پلیسی در خور تاملی ساخته‌اند. من در مجموعه‌های «بی‌صدا فریاد کن» و «خواب و بیدار» ساخته فخیم‌زاده حضور داشتم که در یکی نقشی منفی و در دیگری نقشی بسیار مثبت داشتم.

وی ادامه داد: چنین آثاری روی جنبه های اجتماعی روابط و در ابعاد روانشاختی تاثیرات قابل بحثی دارند. واکنش‌های مردم به آثار فخیم‌زاده بسیار مثبت بود و هنوز هم از آن کارها یاد می‌کنند. این مجموعه‌ها قرار است که آگاهی‌بخش باشند و باید عامه مردم از دیدن آنها بهره ببرند.

بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی «مختارنامه» و «سال‌های مشروطه» به ویژگی‌های متفاوت نقش‌ها در مشاغل مختلف اشاره و بیان کرد: هر شغلی رفتار و آیین مرتبط با شغل خود را دارد و یک بازیگر علاوه بر حرکت و بازی‌ها که باید روان باشند و به آنها توجه کند باید به این آیین خاص هم توجه داشته باشد. یک معلم، یک پلیس، یک روانشناس هرکدام رفتار و منش خاصی دارند و یا افسر پلیس با اسلحه کار می‌کند و طبعا چنین کسی منش متفاوت‌تری با دیگر مشاغل جامعه دارد.

صادقی با بیان اینکه فخیم‌زاده نقش‌های منفی را پر از جزییات و پیچیده می‌سازد، افزود: من نقش خود در «بی‌صدا فریاد کن» را خیلی دوست داشتم. خاطرم هست در آن زمان در مجموعه «ابراهیم خلیل‌ الله» نیز بازی داشتم و حضورم در این 2 کار در 2 نقش بسیار متفاوت برای خودم هم بسیار جالب بود.

این بازیگر در پایان درباره حضور خود در آثار تلویزیونی عنوان کرد: من معمولا سالی یک اثر را در تلویزیون دارم اما فیلمنامه‌ها آنقدر سست و تکراری و کسل‌کننده است که کمتر می‌توان به سراغ کاری رفت و بسیاری از افراد تنها به دلیل گذران زندگی و شرایط مالی کارها را می‌پذیرند. از طرف دیگر فیلمنامه‌ها هم آماده نیست و گاهی تنها یک قسمت از اثر ارایه می‌شود و می‌خواهند که در کاری حاضر شوید.

 

کد خبر 2315489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha