۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۴

سختی‌های کار در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اعلام شد

سختی‌های کار در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی اعلام شد

رئیس سابق سازمان سرمایه‌گذاری در مراسم تودیع و معارفه روسای این سازمان ضمن تشریح سختی‌های کار در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، نتیجه کار در این بخش را در عرصه بین‌المللی"مثبت" ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز علیشیری امروز در مراسم تودیع خود و معارفه رئیس جدید سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران گفت: یکی از مهمترین ویژگی های چند سال اخیر حوزه سرمایه گذاری خاری عدم بلوغ و آمادگی اقتصاد کشور برای کار در عرصه بین الملل و جذب سرمایه خارجی بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: قطعنامه های پی در پی تحت عنوان تحریم علیه ایران وضع شد و همین امر کار در عرصه بین المللی را برای ایران سخت کرد.

علیشیری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در دیدار اخیر کارگزاران نظام با ایشان، گفت: مقام معظم رهبری با بیان اینکه حتی یک لحظه را از دست ندهید بر لزوم تلاش هرچه بیشتر در این حوزه تأکید کردند.

رئیس سابق سازمان سرمایه گذاری خارجی ایده طراحی صندوق توسعه ملی، مشارکت بخش خصوصی و عمومی، طرح ایجاد و بهبود فضای کسب و کار را از جمله اقدامات این سازمان بر شمرد و ارزیابی فضای موجود در حوزه سرمایه گذاری و روند کسب و کار را مثبت و خوشبینانه پیش بینی کرد.

وی با اشاره به نگاه متفاوت رئیس جمهور به بخش سرمایه گذاری خارجی گفت: دکتر روحانی در اولین نشست اقتصادی در سطح بین المللی در «داووس» در روزهای نخست ریاست جمهوری و نیز در جدیدترین اجلاس در «شانگهای» با اختصاص زمان جداگانه برای دیدار و گفتگو با سرمایه گذاران بالقوه خارجی بر نقش و آثار سرمایه گذاری خارجی در پیشرفت اقتصادی کشور تأکید کرد.

علیشیری هماهنگی بین دستگاه های اجرایی از سطح استانی تا ملی در اولویت قرار دادن جذب سرمایه خارجی، کنترل متغیر بیرونی فضای اقتصاد بین الملل و تحریم ها که پیش از این در اختیار ما نبود و تلفیق برنامه راهبردی سازمان سرمایه گذاری خارجی که از سوی وزیر اقتصاد تعیین شد را به عنوان پتانسیل های قوی در جذب سرمایه خارجی نام برد.
 

کد خبر 2329886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha