۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱

سرهنگ محمدیان خبر داد:

رصد باندهای فعال سرقت و سارقان پس از آزادی از زندان

رصد باندهای فعال سرقت و سارقان پس از آزادی از زندان

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از اجراي 15 طرح در راستاي مبارزه با سرقت از ابتداي امسال خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده در سه ماهه اول امسال، وقوع جرم سرقت از 23 درصد به 4 درصد کاهش و کشف اين جرم نيز در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل 6 درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عباسعلی محمديان روز یکشنبه در شانزدهمين جلسه قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت که با حضور رئيس پليس آگاهي ناجا و مسئولان قرارگاه مرکزي 5 استان ديگر برگزار شده بود، گفت: قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در پنجم خردادماه امسال آغاز بکار کرد که به ازاي هر کلانتري 11 قرارگاه فرعي نيز تشکيل شد.

وي از تشکيل جلسه با دادسراي ويژه سرقت در خصوص محکومين فراري و تحويل حکم جلب اين افراد به اين پليس خبر داد و افزود: تحقيقات محلي براي بدست آوردن آدرس هاي محکومين و دستگيري اين متهمان ادامه دارد و تاکنون 26 نفر از اين افراد دستگيرشده اند.

دبير قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت تهران بزرگ، همچنين يادآور شد: باندهاي فعال سرقت و سارقان پس از آزادي از زندان نيز توسط ماموران ما شناسايي، رصد و کنترل مي شوند تا در صورت ارتکاب به سرقت، دستگيري آنها آغاز شود.

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اينکه مالخران از جمله گروههايي هستند که تاثير زيادي در سرقت دارند، تصريح کرد: به همين منظور دو مرحله از کنترل ECU فروشها به اجرا درآمد، که به کشف 75 دستگاه ECU ، کشف يک دستگاه خودروي مسروقه ، پلمپ 6 واحد صنفي ، اخطار پلمپ به 3 واحد صنفي و دستگيري 6 نفر متهم انجاميد.

وي همچنين کنترل واحدهاي الکترونيک صوتي خودرو را يادآور شد و افزود: طي اين مدت، 350 دستگاه ضبط و پخش سرقتي، 120 دستگاه ضبط وپخش قاچاق و يک دستگاه خودروي مسروقه کشف و 4 واحد صنفي نيز پلمپ و به 9 واحد صنفي نيز اخطار پلمپ داده شد.

به گفته سرهنگ محمديان، 15 طرح از ابتداي خرداد ماه امسال تا کنون، از جمله طرح مبارزه با سارقين جرائم توأم با خشونت ، طرح مبارزه با سرقت وسائط نقليه، طرح دستگيري سارقين منزل، طرح برخورد با ناهنجاريها و پاکسازي مالخران و... توسط پليس آگاهي به اجرا درآمد.

دبير قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، دستگيري 330 نفر متهم، کشف تعداد 169 دستگاه خودروي مسروقه، کشف تعداد 87 دستگاه موتورسيکلت مسروقه، کشف تعداد 168 دستگاه خودروي توقيفي، کشف تعداد 146 دستگاه موتورسيکلت توقيفي، کشف تعداد 156 دستگاه تلفن همراه مسروقه ، کشف تعداد 350 دستگاه ضبط و پخش خودرو، پلمپ 11 واحد صنفي و اخطار پلمپ به 14 واحد صنفي را از نتايج اجراي طرح فوق برشمرد.

محمديان همچنين از اجراي طرح مبارزه با سارقين لوازم خودرو و طرح مقابله با سرقت به عنف از ابتداي خرداد خبر داد و گفت: از توفيقات به دست آمده در اين طرح، دستگيري 64 نفر متهم، کشف 56 دستگاه خودرو مسروقه و کشف 26 دستگاه موتورسيکلت مسروقه مي باشد.

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ تصريح کرد: با اقدامات انجام شده، در سه ماهه اول امسال، وقوع جرم سرقت از 23 درصد به 4 درصد کاهش و کشف اين جرم نيز در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل 6 درصد افزايش داشته است.

وي با اشاره به افزايش گشت هاي انتظامي (موتورسوار) در ماههاي آينده افزود: اميدواريم در تهران بزرگ شاهد يک تحول در راستاي کاهش سرقت باشيم.

کد خبر 2330457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha