۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۲۵

در گفتگو با مهر مطرح شد:

اکران «عقاب صحرا» در گرو تصمیم فارابی/ نهادها به فیلمنامه دفاع‌مقدسی بها نمی‌دهند

اکران «عقاب صحرا» در گرو تصمیم فارابی/ نهادها به فیلمنامه دفاع‌مقدسی بها نمی‌دهند

کارگردان فیلم «عقاب صحرا» معتقد است بنیاد سینمایی فارابی به عنوان سرمایه‌گذار باید برای اکران عمومی این فیلم تاریخی - مذهبی تصمیم بگیرد؛ اتفاقی که هنوز رخ نداده است.

مهرداد خوشبخت کارگردان سینمای ایران درباره آخرین وضعیت اکران فیلمش «عقاب صحرا» به خبرنگار مهر گفت: در این مدت پیگیر اکران عمومی بودم اما این فیلم با سرمایه بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است و آنها باید زمانی را برای اکران «عقاب صحرا» اعلام کنند ولی گویا تمایلی برای اکران این فیلم ندارند.

کارگردان فیلم «صدای پای من» با تاکید بر اینکه چند جلسه‌ای را به بنیاد سینمایی فارابی مراجعه کرده تا زمانی را برای اکران این فیلم مشخص کنند اما تا امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است، بیان کرد: فیلم از مضمون مذهبی برخوردار است و باید در مقاطع زمانی مناسب اکران شود یا حق پخش اش به تلویزیون فروخته شود.

خوشبخت یاد آور شد: فیلمسازان وقتی یک اثر هنری تولید می کنند، دلخوش هستند که این فیلم بتواند اکران شود تا مخاطبان آن را ببییند اگر قرار باشد فیلمی ساخته شود و به غیر از چند اکران محدود در جشنواره فیلم فجر، جای دیگر نمایش داده نشود برای چه فیلم می سازند؟

این کارگردان در پایان درباره فعالیت های تازه اش در زمینه سینما گفت: این روزها مشغول نگارش فیلمنامه تازه ام با موضوع دفاع مقدس هستم که هنوز عنوانی را برای آن در نظر نگرفتم. 2 سال پیش فیلمنامه دیگری را با عنوان «یادگاری» با مضمون دفاع مقدس نوشتم که این فیلمنامه از جشنواره دفاع مقدس جایزه قلم طلایی را اخذ کرد و مورد توجه قرار گرفت از آن زمان تا به امروز این فیلمنامه را به نهادهای مختلف دولتی از جمله بنیاد روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ارائه کردم که هیچ حمایتی از آن صورت نگرفت و تمایلی به تولید این فیلم نداشتند.

داستان فیلم «عقاب صحرا» در زمان صدر اسلام می‌گذرد و فاصله زمانی میان صلح حدیبیه و فتح مکه را که 20 ماه به طول می‌انجامد، روایت می‌کند. این فیلم از تولیدات سال 91 است و در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

کیکاوس یاکیده، علیرضا کمالی، روناک یونسی، حسین سلیمانی، شهرزاد کمال زاده، محمد ربانی، افشین نخعی، حبیب دهقان نسب و انوشیروان ارجمند در این فیلم به افای نقش پرداختند.

مدیریت فیلمبرداری برعهده تورج منصوری است و نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن را عباس اکبری برعهده دارد.

 

کد خبر 2339308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha