۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۴۸

برنامه های سالگرد نمازجمعه در ورامین اعلام شد

برنامه های سالگرد نمازجمعه در ورامین اعلام شد

ورامین - خبرگزاری مهر: رییس ستاد نمازجمعه ورامین با اشاره به در پیش بودن سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام جمهوری اسلامی، برنامه های روز نمازجمعه در این شهرستان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجم مردادماه مقارن با سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی به امر امام راحل و به امامت آیت الله طالقانی است، سنگری که در طول سی و شش سال گذشته همواره خنثی کننده بسیاری از توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

اگرچه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مراکز استان ها و برخی شهرستان های کشور نماز جمعه اقامه می شد اما امروز به برکت استقرار نظام اسلامی در دور افتاده ترین نقاط کشور نیز سنگر عبادی سیاسی جمعه در راستای اهداف انقلاب اسلامی قدم برمی دارد.

ورامین از جمله اولین شهرستانهای اقامه کننده نمازجمعه است

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور اظهار داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، ایجاد پایگاه های نماز جمعه در نقاط مختلف کشور است.

رییس ستاد نماز جمعه ورامین افزود: امروز برکات و آثار تشکیل نماز جمعه در کشور به عنوان خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی محسوب شده و ضد انقلابیون و استکبار تلاش دارند تا این پایگاه دینی، سیاسی و اجتماعی را تضعیف کنند.

وی ادامه داد: در طول سی و شش سال گذشته، پایگاه  نماز جمعه حوادث و برهه های دشوار و سختی را گذرانده اما به برکت وجود ائمه جمعه بیدار و آگاه و بصیرت مثال زدنی مردم، همین نماز جمعه به سنگری برای خنثی سازی توطئه دشمنان بدل شده است.

محمودی اضافه کرد: قرآن کریم و روایات معصومین اهمیت خاص و ویژه ای را برای اقامه نماز جمعه قائل هستند به طوری که یکی از سوره های قرآن کریم به نام جمعه نامگذاری و برای کسانی که در نماز جمعه حاضر می شوند، اجری عظیم محسوب خواهد شد.

این مسئول گفت: شهرستان ورامین از جمله اولین شهرهایی است که پس از برپایی نماز جمعه در تهران، شاهد تشکیل نماز جمعه بود به طوری که با انتصاب آیت الله محمودی از طرف امام راحل، بیش از 35 سال از اقامه نماز جمعه در ورامین می گذرد.

وی عنوان کرد: تقدیم پنج شهید عضو ستاد نماز جمعه ورامین به عنوان نگینی بر تارک نماز جمعه این شهرستان می درخشند به طوری که این تعداد شهدا در نماز جمعه شهرستان های کشور کم نظیر و مایه مباهات است.

محمودی بیان داشت: شهید رمضانعلی دبستاد، شهید زواره، شهید سید مصطفی محمودی، شهید مرتضی اکبری و شهید احمدی پنج شهید ستاد نماز جمعه ورامین را تشکیل می دهند که همواره راه و روش آنان زینت بخش فعالیت های اعضای کنونی ستاد است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: برای گرامیداشت هر چه باشکوهتر مراسم سالگرد اقامه نماز جمعه، جلسه ای با حضور اعضای ستاد نماز جمعه ورامین تشکیل و برنامه های ویژه ای جهت گرامیداشت این روز در نظر گرفته شد.

وی تأکید کرد: دیدار با خانواده شهدای ستاد نمازجمعه، انتشار تصاویر شهدای محراب و شهدای نمازجمعه، تهیه بروشور با موضوع فضیلت اقامه نمازجمعه و معرفی شهدای نمازجمعه، تبلیغات محیطی در سطح شهر، انتشار مقاله در پایگاه اینترنتی مرتبط با نمازجمعه، تجلیل از مسئولان و مدیران همکار ستاد و تجلیل از پیشکسوتان نمازجمعه از جمله برنامه های گرامیداشت این روز است.

کد خبر 2340112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha