۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱

برنامه وزارت راه برای نگهداری راه‌ها/ کاهش منابع اعتباری در سال‎های گذشته

برنامه وزارت راه برای نگهداری راه‌ها/ کاهش منابع اعتباری در سال‎های گذشته

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر منابع اعتباری لازم برای نگهداری راه‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه قرار نگرفت، گفت: 300 میلیارد تومان اعتبار برای 3 هزار کیلومتر راه روستایی نیاز داریم.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با مهر در خصوص نگهداری راه های روستایی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر منابع اعتباری لازم برای نگهداری راه‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه قرار نگرفت و در طول این مدت اقدام خاصی را انجام ندادیم. ضمن آنکه امسال هم بوجه‌ای برای ساخت، توسعه و نگهداری راه های روستایی در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه حتی خط کشی‌هایی باید هر ساله انجام می گرفت هم عقب افتاد، گفت: خط کشی لاین وسط یکی از موضوعات مهم در جاده ها است اما در طول سال های گذشته اعتبار کافی برای این کار در اختیار نداشتیم.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی با بیان اینکه امسال توافق شده که از بخشی از منابع سازمان راهداری در استان ها برای راه های روستایی اختصاص پیدا کند، افزود: حدود 10 میلیارد تومان از منابع سازمان برای نگهداری راه ها در اختیار ادارات کل قرار می گیرد تا اقدامات مربوط به خط کشی و نگهداری راه ها را انجام دهند.

میرشفیع تصریح کرد: در قانون جرایم رانندگی هم آمده که باید 60 درصد از جرایم برون شهری برای ایمنی راه ها اختصاص پیدا کند که اگر در سال جاری تخصیص داده شود برای افزایش ایمنی در راه‌های روستایی هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این هزینه‌ها در سال های گذشته هنوز پرداخت نشده است، اظهار داشت: برنامه دیگر ما در زمینه نگهداری راه‌ها این است که از منابع اعتباری ادارات راه و شهرسازی استان ها مبلغی تخصیص پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز کمیته برنامه‌ریزی استان ها پروژه ای را مصوب نکردند تا از مقدار منابع مطلع باشیم، بیان کرد: در قانون بودجه برای حدود 3 هزار کیلومتر روکش راه‌ در کشور برنامه ریزی شده است که امیدواریم بیشتر شود و با اختصاص اعتبار مورد نیاز سهم بیشتری روکش آسفالت در جاده‌های روستایی انجام گیرد.

میرشفیع با تاکید بر اینکه با اختصاص این منابع اصلاح مشخصات هندسی و نقاط حادثه خیر در طول جاده هم انجام می شود، اظهار داشت: در مجموع با توجه به اینکه قیر مورد نیاز را نیز خومان تامین می کنیم نزدیک به 300 میلیارد تومان اعتبار برای این 3 هزار کیلومتر نیاز داریم.

کد خبر 2342665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha