۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳

راه اندازی بانک اطلاعاتی اموال مسروقه کشف شده و قطعات خودرو

راه اندازی بانک اطلاعاتی اموال مسروقه کشف شده و قطعات خودرو

جانشین رئیس پلیس کشور از افزایش 16 درصدی کشف سرقت در 4 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت:تا پایان سال با همکاری مردم و دستگاه ها علاوه بر راه اندازی بانک اطلاعاتی اموال سرقتی کشف شده بانک اطلاعاتی قطعات سرقتی خودرو نیز راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری روز دوشنبه در حاشیه جلسه دبیران قرارگاه مبارزه با سرقت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این قرارگاه کارش را در خردادماه آغاز کرد و جلساتی نیز با فرماندهان استان های هدف و دبیران قرارگاه برگزار شد. خوشبختانه گزارش های 14 استان هدف حاکی از توفیقات نیروی انتظامی در راه مبارزه با سرقت است چرا که توانستیم از زمان راه اندازی قرارگاه جلوی رشد سرقت را بگیریم.

وی ادامه داد: میزان سرقت در سال 92 نسبت به 91 افزایش یافته بود که خوشبختانه این آمار در حال حاضر رو به کاهش است. در حوزه جرایم خشن نیز شاهد کاهش وقوع هستیم اگرچه این آمار همچنان رضایت بخش نیست.

جانشین رئیس پلیس کشور با اعلام این که میزان سرقت های خرد کاهش نیافته است، تاکید کرد: کشفیات 4 ماهه پلیس 16 درصد افزایش یافته است.

وی با اعلام این که خوشبختانه روند رو به رشد سرقت متوقف شده است افزود: در دو ماه گذشته وقوع برخی جرایم سرقت کاهش چشمگیری یافته است به همین نسبت نیز وقوع سرقت خودرو کاهش نشان می‌دهد.

اشتری از شناسایی محل فروش اموال مسروقه خبر داد و افزود: طرحهای عملیاتی برای برخورد با مالخران انجام شده است که خوشبختانه موثر نیز بود اگرچه اجرای این طرح ها هنوز کامل نشده است اما توانسته ایم با این عملیات ها اقدامات لازم را برای کاهش سرقت و وقوع جرم انجام دهیم.

وی از راه اندازی بانک قطعات خودرو و اموال سرقتی کشف شده خبر داد و گفت: تا پایان سال با همکاری مردم و دستگاه ها علاوه بر راه اندازی بانک اطلاعاتی اموال سرقتی کشف شده بانک اطلاعاتی قطعات سرقتی خودرو نیز راه اندازی می‌شود.

جانشین رئیس پلیس کشور با رد موضوع استفاده سارقان از طلایاب اظهار داشت: موضوع استفاده سارقان از طلایاب عملیات روانی افراد مجرم است. تا کنون پرونده ای نداشته ایم که متهمی ادعا کند از دستگاه طلایاب استفاده کرده است و چنین سرقتی نیز رخ نداده است اما بهتر است اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرقت انجام شود و مردم اموالشان را در منزل نگهداری نکنند. دزدان حرفه ای از تجربه شان برای سرقت استفاده می‌کنند.

وی از برگزاری از جلساتی با خودروسازان داخلی خبر داد و افزود: جلساتی با خودروسازان داخلی به منظور جلوگیری از سرقت انجام دادیم که نتایجی را داشته است اگرچه از اقدامات خودروسازان رضایت کامل نداریم و بهتر است آنها همت بیشتری کنند.

اشتری با اشاره به این که باید هزینه ارتکاب جرم را بالا ببریم گفت: پیشنهاداتی را در این رابطه به قوه قضائیه و مجلس ارایه کرده ایم اگرچه قوه قضائیه مستقل است و ما نمی توانیم در حوزه اختیارات آنها وارد شویم.

کد خبر 2347501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha