۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۴۷

تنگستانی:

760 تن میگو طی دو هفته در استان بوشهر صید شد

760 تن میگو طی دو هفته در استان بوشهر صید شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: 760 تن میگو طی دو هفته در استان بوشهر صید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن تنگستانی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر یکی از قطب های تولید میگوی کشور است که در فصل صید، حجم قابل توجهی میگو در این استان صید می شود.

وی اضافه کرد: صید میگو در استان بوشهر از دو هفته قبل آغاز شده است و صیادان با استفاده از قایق های صیادی و همچنین لنج ها برای صید این آبزی به دریا رفته اند و عملیات صید همچنان ادامه دارد.

فعالیت بیش از یک‌هزار قایق و 500 فروند لنج در صید میگو

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در ادامه با اشاره به صید 760 تن میگو طی دو هفته در استان بوشهر خاطرنشان ساخت: بیش از یک‌هزار قایق و 500 فروند لنج در صید میگو در استان بوشهر مشارکت دارند که حدود 10 هزار صیاد در این زمینه فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات صید میگو از عید سعید فطر در آبهای استان بوشهر آغاز شده است، بیان داشت: میانگین صید طی این مدت به نسبت میانگین ده سال اخیر حدود 30 درصد افزایش داشته است.

تنگستانی با اشاره به اینکه میزان صید میگوی استان بوشهر در سال گذشته حدود 2.4 هزار تن میگو بوده است، خاطرنشان ساخت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 50 درصدی میزان برداشت وئ صید میگو هستیم.

فعالیت 37 بندر صیادی در تخلیه صید میگو در استان بوشهر

وی با اشاره فعالیت 37 بندر صیادی در تخلیه صید میگو در استان بوشهر، تصریح کرد: در اسکله‌های صیادی استان بوشهر 30 درصد میگوی صید شده با قیمت مصوب در اختیار متقاضیان قرار میگیرد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر ادامه داد: بر اساس مصوبات تعیین قیمت میگو، قیمت هر کیلوگرم میگوی درجه یک 20 هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم میگوی درجه دو 18 هزار و قیمت هر کیلوگرم میگوی درجه سه و سرتیز 10 هزار تومان است.

کد خبر 2348075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha