۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۳

سفیر «کودکان امید»:

کودکان سرزمین من لایق بهترین‌ها هستند / 4 کتابخانه گویا راه‌اندازی می‌شود


کودکان سرزمین من لایق بهترین‌ها هستند / 4 کتابخانه گویا راه‌اندازی می‌شود

کمپین کودکان امید از راه‌اندازی چهار کتابخانه گویا، 10 کلاس هوشمند و یک آکادمی مهندسی در سال ۲۰۱۴ میلادی خبر داد. همچنین مهتاب کرامتی، سفیر «کودکان امید»، بچه‌های ایرانی را لایق بهترین‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کمپین که فعالیت خود را یک سال و نیم پیش در ایران آغاز کرده است، در فاز جدیدی از برنامه‌های خود، مهتاب کرامتی را به عنوان سفیر کودکان امید اعلام کرد. 

مهتاب کرامتی سفیر کمپین کودکان امید با اشاره به این‌که فراهم کردن امکانات آموزشی بهتر، یکی از اهداف کمپین است گفت: همیشه بر این باور بوده‌ام زمانی، زندگی‌ پربارتری خواهم داشت ‌که بتوانم تغییری مثبت و هر چند کوچک، در دنیای اطرافم به وجود آورم و به این وسیله به انسان‌ها کمک کنم. این کمپین شرایطی را فراهم می‌کند که حداکثر توانمندی‌ها و استعدادهای کودکان را شکوفا کنیم و در گوشه و کنار کشور عزیزمان، امکانات آموزشی برایشان به وجود آوریم زیرا کودکانِ سرزمین من نیز، لایقِ بهترین‌ها هستند. آنها حق دارند بهترین و زیباترین‌ آینده را تجربه کنند و این خواسته برآورده نمی‌شود مگر آن که امروز به فکر فردایشان باشیم.

او با اشاره به کودکان بازمانده از آموزش افزود: «تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در سال 90، سه میلیون و 300 هزار نفر گزارش شده است. در این کمپین سازمان‌های مردم نهاد، نهادهای دولتی و گروه‌های مرجع مشارکت دارند و همگی، دست به دست هم، برای خلق یک ارزش مشترک تلاش می‌کنند.

کتابخانه‌های گویا با یک فراخوان عمومی برای دعوت از افراد به خواندن کتاب‌های داستان و ضبط صدا برای کودکان نابینا شروع شد. این پروژه که اولین بار در ایران صورت گرفت، مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت به طوری که در مدت کوتاهی به یک پروژه جهانی تبدیل شد. در ادامه این حرکت، کتابخانه‌های گویا به امکاناتی از قبیل نرم‌افزار‌های مخصوص نابینایان، مانیتور بریل و تجهیزات صوتی مورد نیاز نابینایان مجهز شدند.
کلاس آینده یکی دیگر از پروژه‌های کودکان امید است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش، به هوشمندسازی مدارس در مناطق محروم می‌پردازد. تاکنون سه مدرسه به جدیدترین وسایل و تجهیزات آموزشی مجهز شده‌اند و 10 مدرسه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

یکی دیگر از پروژه‌های کمپین کودکان امید، آکادمی مهندسی است که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی خواهد شد. این مرکز آموزشی تخصصی با ظرفیت 500 نفر برای تدریس دروس مکانیک و الکترونیک به دانش‌آموزان 16 تا 17 سال در نظر گرفته شده است. هدف از ساخت این آکادمی، آماده‌سازی و خلق فرصت‌های شغلی متناسب با استعدادهای دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی است.

 

کد خبر 2358513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha