۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۲

جهانگیری عنوان کرد:

تصمیم گیری برای بافت تاریخی شیراز عجولانه نباشد/ ایجاد مترو در کشور نیازمند 27 هزار میلیارد تومان

تصمیم گیری برای بافت تاریخی شیراز عجولانه نباشد/ ایجاد مترو در کشور نیازمند 27 هزار میلیارد تومان

شیراز- خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دنیا بر روی بافت های تاریخی ایران به خصوص شیراز و اصفهان حساس است، گفت: تصمیم گیری در خصوص بافت تاریخی شیراز عجولانه انجام نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری ظهر شنبه در مراسم افتتاح فاز یک خط یک متروی شیراز تاکید کرد: بافت قدیم شیراز مثال نگینی است که باید مورد توجه ویژه قرار داده شود و نمی توان به راحتی در خصوص آن تصمیم گیری کرد.

وی ادامه داد: مسئولین استان باید توجه داشته باشند که در برخی مواقع در مقابل اظهارنظر سازمان میراث فرهنگی باید تسلیم شوند چرا که دنیا بر روی بافت های تاریخی ایران به خصوص شیراز و اصفهان حساس است.

جهانگیری افزود: بافت تاریخی شیراز و اصفهان متعلق به مردم کشور ایران نیست بلکه متعلق به بشریت است. به همین دلیل باید فعالیت در این بافت با بررسی و اندیشه انجام شود.

وی تاکید کرد: احیاء بافت تاریخی شیراز لازم است اما باید با حفظ عناصر اصلی تاریخی انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اولویت توسعه خطوط ریلی در کشور، گفت: یکی از مهمترین اولویت های دولت توسعه خطوط ریلی است که در این خصوص تمامی تلاش ما در این راستا انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات توسعه خطوط ریلی را دولت انجام می دهد اما از حضور بخش خصوصی در این مورد کاملا استقبال می کنیم و تسهیلات مناسبی نیز در اختیار آنها قرار می دهیم.

جهانگیری تاکید کرد: سرمایه گذاران خارجی و داخلی با خیال راحت می توانند در توسعه خطوط ریلی کشور سرمایه گذاری کنند و تضمین کافی از جانب دولت نیز برای آنها صادر می شود و با برنامه ریزی های انجام شده وام ارزان قیمت و حمایت های تعرفه ای نیز در جهت کسب سود بیشتر برای سرمایه گذار در نظر گرفته شده است.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص وضعیت قطار شهری در کشور گفت: 6 خط قطار شهری در حال حاضر در کشور موجود است که 141 کیلومتر مربوط به تهران و 19 کیلومتر آن در مشهد است و 500 کیلومتر قطار شهری نیز در کشور مشغول به ساخت است.

وی افزود: تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، قم، اهواز و کرمانشاه از جمله شهرهایی است که قطار شهری در آنها در حال ساخت است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه 27 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت قطارشهری کشور لازم است، گفت: طبق توافق انجام شده با شهرداری 50 درصد هزینه مترو را شهرداری ها و 50 درصد نیز دولت پرداخت می کند که امیدوارم خط یک متروی شیراز در سال 96-95 به طور کامل به بهره برداری برسد.

جهانگیری تاکید کرد: از منابع ریالی و فاینانس باید به تکمیل خطوط مترو کمک شود که خوشبختانه با مصوبه مجلس این اجازه صادر گردیده تا صد میلیارد دلار از طرح بهسازی انرژی هزینه مترو گردد.

کد خبر 2387149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha