۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷

حجت الاسلام طاهری:

اصل ولایت فقیه تداوم راه غدیر است

اصل ولایت فقیه تداوم راه غدیر است

گرگان- خبرگزاري مهر: نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي با بیان این که واقعه غدیر خم به عنوان یک نقطه مشترک بین مسلمانان به شمار می رود، گفت: اصل ولایت فقیه تداوم راه غدیر است.

به گزارش حبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد علي طاهري بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با رسانه های استان، افزود: در بحث ولایت نظرشیعه این است که ولایت به معنای حاکمیت و امامت است اما دوستان اهل سنت معتقدند که به معنای محبت است؛ این اشتراک نظر یعنی محبت به اهل بین در بین شیعه و سنی وجود دارد و در عالم اسلام به عنوان نقطه مشترک به شمار می رود.

وی ادامه داد: برخی تلاش دارند دشمنی با اهل بیت (ع) را در عالم اسلام تبلیغ کنند در حالی که اهل سنتی که معتقد به واقعه غدیر است محبت را حداقل وظیفه در قبال اهل بیت می دانند، این مورد باعث می شود تا افرادی که به دنبال ایجاد اختلاف هستند، ناکام بمانند.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه هیچ دانشمندی در عالم اسلام واقعه غدیر خم را رد نمی کند، افزود:  یک اختلاف نظری بین شیعه و اهل سنت در معنای ولایت است اما به رخداد واقعه غدیر که مهمترین واقعه تاریخ صدر اسلام است، تردیدی وجود ندارد.

وی واقعه غدیر را زمینه شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: اصل ولایت فقیه تداوم راه غدیر است، همانگونه که در واقعه غدیر خم مردم با امیرالمومنین بیعت کردند در انقلاب اسلامی با حضرت امام (ره) بیعت کردند و امروز در بیعت با مقام معظم رهبری توانستند این توفیق را برای نظام اسلامی و در پی آن بیداری عالم اسلام داشته باشند.

نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي با اعلام این مطلب که به غدیر خم به عنوان مقدمه شکل گیری حیات مجدد جهان اسلام نگاه می کنیم، گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق دهد تا یادگار غدیر خم که امروز حضرت ولی عصر(عج) هستند هرچه سریعتر خداوند ظهور آن حضرت را فراهم کند.

وی در خاتمه یادآور شد: آرزو می کنم خداوند به ما توفیق آماده سازی زمینه های ظهور را عنایت کند تا انشالله خلاصه و یادگار غدیر بتواند جهان را از هرگونه ظلم پاک کند و حکومت الهی که نهایت منافع مادی در کنار معنویات را در پی خواهد داشت، محقق شود.
 

کد خبر 2388049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha