۱۶ مهر ۱۳۸۴، ۱۹:۵۶

رئيس سازمان تربيت بدني در ديدار با اعضاي مركز توسعه ورزش قهرماني:

ورزش همگاني مولد ورزش قهرماني است

ورزش همگاني مولد ورزش قهرماني است

ورزش هگاني مولد ورزش قهرماني است و بنده با عشق و علاقه ورزش همگاني را پيگيري مي كنم.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، مهندس محمدعلي آبادي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني كه درديدار با رئيس مركزتوسعه ورزش همگاني، كارشناسان اين مركز و روسا و اعضاي هيئت رئيسه فدراسيونهاي تحت پوشش مركز توسعه ورزش همگاني و تفريحي سخن مي گفت با بيان مطلب فوق افزود: استعدادها و قهرماني ها از دل ورزش همگاني بيرون مي آيد و هر اندازه كه در ورزش همگاني پيشرفته تر و موفق تر عمل كنيم در بحث قهرماني موفق ترخواهيم بود. بر اين اساس ورزش همگاني براي ما به اندازه ورزش قهرماني اهميت دارد.
علي آبادي گفت : خوشبختانه اكنون علاقه به ورزش در نزد همه مسئولين ايجاد شده و راه براي پيشرفت ورزش آماده است و اين برعهده ما است كه چگونه از اين فضاي خوب در جهت توسعه ورزش استفاده كنيم.
رئيس سازمان تربيت بدني گفت : اكثريت ما به اين نتيجه رسيده ايم كه ورزش مي تواند از بسياري انحرافات اجتماعي جلوگيري كند و شادابي و نشاط را براي جامعه به ارمغان بياورد و اين ها نشانه هاي مثبتي است كه مي توان به ورزش عمومي و همگاني سرعت بخشيد.
وي در ادامه افزود : يكي از پيشنهادهاي بنده براي همگاني كردن ورزش اين است كه براي هررشته ورزشي يك روز خاصي را نامگذاري كنيم و در آن روزهمه نيروها و توانمنديهاي خود را بسيج كنيم تا به همگاني كردن ورزش كمك بيشتري كرده باشيم. براي مثال يك روز را به نام روز دوچرخه سواري اعلام كنيم و در اين روز در سراسر ايران همايش دوچرخه سواري برگزار كنيم و نظير اين كاررا براي تمامي رشته ها انجام دهيم.
مهندس علي آبادي گفت : از طرفي بايد مسئولين، وزرا و مديران را به اماكن ورزشي بكشانيم و از آنها بخواهيم كه با لباس ورزشي درچنين مكانهايي حاضر شوند تا اين حريم خود ساخته را بشكنيم.
وي گفت: ورزش به غير از حريم شرع مقدس اسلام و قانون اساسي جمهوري اسلامي هيچ حريم ديگري ندارد و اگر امروز در 14 رشته ورزشي بانوان ما در مسابقات حاضر مي شوند به دليل حفظ موازين شرعي است. 
علي آبادي اضافه كرد: با اين وجود ما به عنوان يك كشور مسلمان توانسته ايم الگوهاي خوبي را براي بانوان مسلمان ساير كشورها ارائه كنيم و آنها به ما نگاه مي كنند و از ما الگوبرداري مي كنند كه اين افتخاري براي ما است.
رئيس سازمان تربيت بدني در پايان گفت: ما در تمامي رشته ها بايد الگوسازي كنيم و من اعتقاد دارم كه در هر رشته ورزشي بايد يك پهلوان و يك الگو در پايان هر سال معرفي شود تا منش پهلواني در همه رشته ها تسري يابد و سنت زيباي پهلواني را بار ديگر احيا كنيم.

پيش از سخنان مهندس علي آبادي، محمد عليپور معاون سازمان و رئيس مركز توسعه ورزش همگاني و تفريحي با ارائه گزارشي از اين مركز گفت: مركز توسعه همگاني مدت 7 ماه است كه شروع به فعاليت كرده و در اين مدت مشغول استقرار نيروها و مسئوليت ها بوده ايم ضمن اينكه تشكيل و راه اندازي 10 فدراسيون جديد هم جزء اساسي ترين كارهاي ما بوده است .
عليپور گفت: ورزش همگاني همانگونه كه از نامش پيداست بايد به گونه اي طراحي شود كه همه آحاد جامعه را در بر گيرد و همه اقشار بتوانند در سنين مختلف به ورزش بپردازند.
رئيس مركز توسعه ورزش همگاني تصريح كرد : برگزاري ورشهاي همگاني و صبحگاهي بيشترشامل افراد مسن مي شود و ما سعي كرده ايم با ايجاد رشته هاي جذاب و مفرح تقريبا همه سنين را به ورزش جذب كنيم.
وي در ادامه اظهار داشت : شايد تلقي جامعه از برخي از رشته هاي ورزشي ما كار قهرماني باشد كه البته اين نيز در راستاي همگاني كردن ورزش و كشاندن جوانان و نوجوانان به سوي ورزش است.
عليپور در پايان گفت : براي ما بحث سلامت بانوان از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و از اين رو در همه رشته ها علاوه بر آقايان براي ما بحث سلامت بانوان از اهميت بسزايي برخوردار است و از اين رو در همه رشته ها علاوه بر آقايان براي بانوان نيز فرهنگ سازي مي كنيم تا آنها هم بتوانند در كنار آقايان به سلامت و نشاط از طريق ورزش دست يابند.
در پايان اين جلسه روساي فدراسيونهاي مركز توسعه ورزشهاي همگاني و تفريحي به تشريح عملكرد خود پرداختند و مشكلات و موانع موجود بر سر راه فدراسيونهاي خود را با رئيس سازمان تربيت بدني در ميان گذاشتند.

کد خبر 238981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha