۶ آبان ۱۳۹۳، ۸:۱۱

مهر گزارش می دهد/

حمایت از ورزشکاران پاراآسیایی اولویت باشد

حمایت از ورزشکاران پاراآسیایی اولویت باشد

همدان – خبرگزاری مهر: وزشکاران اعزامی همدانی به دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در اینچئون کره جنوبی با کسب سه مدال درخشیدند تا افتخارات ورزش تاریخ و تمدن ایران زمین همچنان پا برجا باشد اما باید حمایت از ورزشکاران پاراآسیایی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی اینچئون از ۱۸ تا ۲۴ اکتبر (۲۶ مهر تا دوم آبان ماه) در اینچئون کره جنوبی برگزار شد که در این دوره از رقابتها شش هزار شرکت‌کننده شامل ۴۵۰۰ ورزشکار و ۱۵۰۰ مسئول از ۴۱ کشور جهان حضور پیدا کرده بودند.

کاروان ورزشی ایران در دومین دوره بازی‌ های پاراآسیایی با نام غدیر و با ۲۰۴ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی شرکت کرد که ۱۴۵ مرد و ۵۶ زن در این مسابقات حاضر بودند و درخشش خیره کننده ای داشتند.

کاروان ورزشی غدیر در این دوره از رقابت‌ها در مجموع ۱۲۰ مدال کسب کرد که این تعداد مدال در مقایسه با ۸۰ مدال به دست آمده در دوره نخست این رقابت‌ ها در سال ۲۰۱۰ پیشرفت چشمگیری داشت بطوریکه برای رسیدن به جایگاه سومی تنها ۳ مدال طلا کم آورد تا جای ژاپنی ها را در جدول توزیع مدال ها بگیرد.

هرچند که جایگاه کاروان پاراآسیایی کشورمان نسبت به دوره گذشته تغییر نکرد اما از نظر کسب مدال نسبت دوره گذشته این کاروان درخشش خیره کننده ای داشته است.

اما همدانی ها هم از این قافله عقب نمانده بودند و علیرضا خلیلی در شنا، زهرا نجاتی عارف در والیبال نشسته و حمید اسلامی در دومیدانی نابینایان و کم بینایان سه نماینده استان در بازی‌ های پارا آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی بودند تا افتخارات ورزش تاریخ و تمدن ایران زمین همچنان پا برجا باشد.

حمید اسلامی همدان

حمید اسلامی دومیدانی کار روشن دل همدانی در دوی ۵ هزار متر کلاس T۱۱ با ۱۶:۳۵:۶۳ دوم شد و اولین مدال نقره را به مردم شهر خود هدیه کرد اما این ورزشکار در دوی ۱۵۰۰ متر نابینایان و کم‌بینایان کلاس T۱۱ نیز با ثبت رکورد ۴ دقیقه و ۲۱ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه دومین مدال نقره را بدست آورد و شادی جامعه ورزش و مردم همدان را چندین برابر کرد.

همچنین زهرا نجاتی به همراه تیم ملی والیبال نشسته نایب قهرمان بازیهای پاراآسیایی شد و یک مدال نقره دیگر را به افتخارات ورزش همدان افزود.

همدانی ها در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی نیز خوش درخشیده بودند و دو مدال طلا و یک برنز در رشته های کشتی، والیبال و قایقرانی حاصل کار میثم مصطفی جوکار، آرمین تشکری و آرزو حکیمی بود.

مدال هایم را به مردم همدان تقدیم می کنم

دارنده مدال طلای دوومیدانی نابیانایان جهان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان اظهار داشت: بنده در مسابقات پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی در دوی ۵ هزار متر و ۵۰۰ متر نابینایان و کم بینایان موفق شدم دو مدال نقره را کسب کنم.

حمید اسلامی افزود: کشورهای ژاپن و هند از حریفان قدرتمند ما بودند.

ورزش همدان

وی با بیان اینکه برای این مدال ها تمرینات سختی را انجام داده بودم گفت: امیدوارم در مسابقات جهانی که شش ماه بعد در سئول کره جنوبی برگزار می شود بتوانم سهمیه پاراالمپیک را کسب کنم.

دارنده مدال طلای دوومیدانی نابیانایان جهان عنوان کرد: این مدال ها را به مردم خوب همدان تقدیم می کنم که بنده را همیشه دعا کرده اند.

به دنبال درخشش در پاراالمپیک هستیم

والیبالیست همدانی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به درخشش تیم ملی والیبال نشسته کشورمان اظهار داشت: سطح مسابقات بسیار بالا بود و چینی ها یکی از حریفان قدرتمند ما بودند.

ورزش همدان

زهرا نجاتی افزود: متاسفانه در مقابل قهرمان پاراالمپیک، چین شکست خوردیم و به مدال نقره دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار سهمیه پاراالمپیک را به دست آوردیم گفت: به طور قطع به دنبال این هستیم تا در مسابقات پاراالمپیک نیز بتوانیم مقام کسب کنیم و در این زمینه تمرینات سختی را انجام خواهیم داد.

از ورزشکاران حمایت می شود

در همین خصوص مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به درخشش ورزشکاران اعزامی همدان به بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در صدد هستیم تا حمایت بسیار بیشتری را از این ورزشکاران داشته باشیم زیرا از سرمایه های ورزش همدان هستند.

سیدعبدی افتخاری افزود: باید بحث سخت افزاری و نرم افزاری را برای انجام تمرینات بهتر این ورزشکاران در همدان را مهیا کنیم همچنین سعی می کنیم حمایت های مالی و معنوی مناسبی را از این ورزشکاران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همدان حرف های زیادی را در ورزش برای گفتن دارد گفت: کسب ۲ مدال طلا و یک نقره در بازی های آسیایی اینچئون و ۳ مدال نقره در بازی های پاراآسیایی اینچئون برگ زرینی بر افتخارات ورزش همدان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: تمام سعی و تلاش خود را انجام داده ایم تا زیرساخت های ورزشی مناسبی برای همدان فراهم شود که زیرساخت‌ های عظیم ورزشی نظیر سالن سنگ ‌نوردی، سالن ورزشی شش هزار نفری انقلاب، سالن چند منظوره مجموعه ورزشی مریانج، پیست اسکی تاریکدره و بسیاری از اماکن ورزشی دیگر که در مدت حضورم در همدان ساخته شده تعدادی از آنها است.

افتخاری در پایان با اشاره به بازی های تابستانی المپیک ۲۰۱۶ که در شهر ریو دوژانیرو کشور برزیل برگزار خواهد شد گفت: وجود این ورزشکاران توانمند در همدان نوید درخشش ورزش همدان را می دهد و باید از امروز ورزشکاران همدانی را برای حضوری موفق در المپیک آماده کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2410699