۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۰۱

بابایی:

در محدوده شهر کرمان 12 گسل زلزله خیر وجود دارد

در محدوده شهر کرمان 12 گسل زلزله خیر وجود دارد

کرمان – خبرگزاری مهر: یک مدرس دانشگاه از وجود 12 گسل زلزله خیز در اطراف شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار آموزشي آتش نشاني، امداد و نجات در سالن اجتماعات اين شركت و با حضور جمعي از همكاران برگزار شد.

محمد اله داد، معاون بهره برداري و ديسپاچينگ اين شركت ، هدف از برگزاري اين سمينار را ، آشنايي و پيشگيري از حوادث جبران ناپذير ذكر نمود و اظهار داشت: به دليل وقوع حوادث ناشي از زلزله و آتش سوزي، برگزاري چنين سمينارهايي مي تواند در كاهش خسارات آن، موثر واقع شد.

در ابتدا ابراهيم بابايي، مدرس دانشگاه و مسئول ايستگاه آتش نشاني استان كرمان، ضمن اشاره به اصول و مباني عمليات نجات و كمكهاي اوليه با تأكيد بر زلزله خيز بودن منطقه گفت: ايران رتبه دار ششمين كشور حادثه خيز در دنيا و چهارمين  كشور حادثه خيز در آسياست و كرمان رتبه نخست را در زلزله خيزي كشوري دارد.

وي نكاتي را در مورد زلزله هاي رخ داده اخير بيان کرد و  خاطر نشان كرد: در محدوده شهر كرمان 12 گسل وجود دارد كه مهمترين آنها گسل كوهبنان است كه در سالهاي آتي احتمال فعال شدن آن هست. وي بزرگي زلزله، فاصله كانون عمقي، مدت زمان تخليه انرژي و وضعيت سازه ها را مهمترين عوامل موثر بر خسارتهاي زلزله دانست و ايمني در ساخت ساختمان، نحوه چيدمان وسايل منزل، آموزش و تمرين خانواده و آماده بودن كيف اضطراري را از مهمترين اقدامات قبل از وقوع زلزله عنوان كرد.

 

           

کد خبر 2427257

برچسب‌ها